Privacy Sandbox en universele ID's: zoals olie en water?

Is uitstel van uitvoering voor universele ID's een welkome stap en heeft het zin om cross-domein tracking te combineren met cohorten?

Privacy Sandbox en universele ID's: zoals olie en water?

Privacy Sandbox
De Privacy Sandbox werd aangekondigd in augustus 2019. De Privacy Sandbox is een reeks voorstellen om third-party cookies te vervangen op drie belangrijke gebieden: 1) targeting gebaseerd op interesses 2) remarketing en 3) het meten van campagnes. De Privacy Sandbox heeft veel belangstelling gewekt, omdat Google Chrome een marktaandeel van 55% van de internetbrowsers heeft.

FLoC en FLEDGE zijn van belang voor publishers vanuit een inkomstenperspectief. Zoals je waarschijnlijk weet, zal het FLoC-voorstel third-party cookies vervangen bij het targeten op interesses, en FLEDGE is het voorstel over hoe remarketing zal werken zodra third-party cookies zijn afgeschreven.

Hoewel de technologie achter de voorstellen complex en in ontwikkeling was in 2020, was het uitgangspunt eenvoudig: verplaats targeting van een third-party cookie naar een groep (of cohort) van browsers. Gedurende een groot deel van 2020 leken deze op cohort-gebaseerde benaderingen de toekomst te zijn van adverteren op de platforms van Google, maar is dat in 2021 nog steeds het geval?

Cohorten en 1-op-1 ID's: zoals olie en water?
De belangrijke vragen zijn of, met zoveel veranderingen in de sector, dit uitstel van uitvoering voor universele ID's een welkome stap is en of het wel zin heeft om cross-domein tracking te combineren met cohorten?

Lees het artikel verder op dpggrow.nl

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →