Merken en bureaus kunnen nu contextuele advertenties creëren met Generative AI

Door generative AI-technologie kunnen merken nu met minimale inspanning aandacht maximaliseren.

De nieuwe tool geeft merken en bureaus de capaciteit om op maat gemaakte advertentie-uitingen te creëren op basis van de context van de pagina. Door de nieuwe update profiteren adverteerders van meerdere versies van advertenties die beter passen bij hun online plaatsingen en heeft één enkele advertentie-uiting nu oneindig veel mogelijkheden.

Verbeterde effectiviteit
Liz, het contextuele AI-platform, is vanaf nu uitgerust met Generative AI. Een mooie uitbreiding op de al bekende functionaliteiten van Liz, zoals Deep Learning, Computer Vision en Natural Language Processing. Liz begrijpt de gewenste contexten voor de advertentiecampagne van de klant volledig en creëert vanuit deze informatie prompts om het originele advertentiemateriaal aan te passen voor het best mogelijke resultaat. Het generative AI-platform bouwt nieuwe creatives door middel van insight-gedreven prompts, die specifieke doelgroepen targetten. Deze zijn altijd volledig in lijn met campagne doelen en de briefing van het merk.

Ultramoderne technologie
Al wordt geruime tijd gebruikt om de inhoud van artikelen te categoriseren en reclame-uitingen in een correcte context te plaatsen. Generative AI gaat echter nog een stap verder, door daadwerkelijk ook reclame-uitingen aan te passen sluiten deze naadloos aan op de inhoud van de artikelen waarin de advertenties worden geplaatst. Dit verhoogt de effectiviteit van contextueel advertentiemateriaal nog verder; eerdere studies van Lumen en Xandr toonden al aan dat het op elkaar afstemmen van context en advertentiemateriaal een toename van 20% in de aandacht genereert en de CTR met 1,6x verhoogt. Om ervoor te zorgen dat de creatieve integriteit van een merk altijd wordt gehandhaafd, zal geen enkel ontwerp gebruikt worden zonder dat het gecheckt is door het toonaangevende ontwerpteam van Seedtag. Ze controleren elke AI gegenereerde advertentie voordat deze aan adverteerders wordt gepresenteerd. Hiermee krijgen klanten het beste van twee werelden: ultramoderne technologie met een menselijke touch.

“Goede uitingen zijn onmisbaar in een succesvolle advertentiecampagne, maar het is net zo belangrijk dat deze uitingen relevant zijn voor de context waarin ze worden aangeboden. Door Liz te integreren met generative AI-technologie, kunnen we onze klanten contextuele advertenties bieden die naadloos integreren met de context waarin ze worden weergegeven. Hierdoor winnen ze keer op keer de aandachtsstrijd en behalen ze betere resultaten, terwijl het ook tijd en middelen bespaart.”
Fernando Pascual, Design VP bij Seedtag

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →