PR-stunt leidt tot 20 gewonden

Een pr-actie van LG in Zuid-Korea is volkomen uit de hand gelopen. De introductie van de nieuwe G2-smartphone leidde tot 20 gewonden.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Volgens de Korea Times waren de gewonden een gevolg van een speciale actie van LG, ‘G in the cloud’. Daarvoor werden honderden ballonnen opgelaten met daarin coupons voor een gratis smartphone.

Dat leidde al tot een enorme chaos, maar het ging helemaal mis toen mensen de ballonnen uit de lucht probeerden te schieten met zogeheten BB-guns, afkomstig uit de veldslagsimulatiesport Airsoft. De afgeketste kogels verwondden uiteindelijk tot 20 mensen.

Het leverde LG ongewilde wereldwijde publiciteit op voor het G2-toestel. Het concern heeft inmiddels excuses aangeboden en beloofd de medische kosten te vergoeden.

Soortgelijke pr-evenementen zijn afgelast vanwege ‘zorgen omtrent de veiligheid’.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie