10 redenen waarom KLM op social media tot grote hoogte stijgt

Het meest creatieve werk op sociale media van de afgelopen week, door De Beste Social Media.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

KLM ging er vorig jaar vandoor met de Award voor Beste Merk en ook dit jaar maakt de luchtvaartmaatschappij kans op deze prijs. Tien redenen waarom KLM goed bezig is op social media. KLM is van alle markten thuis op social media. Naast inhakers en een timeline die teruggaat tot 1919, is KLM ook erg gevat en dat levert hilarische reacties op.

 

1. KLM verandert elke vijf minuten de omslagfoto om zo te laten zien hoe lang het duurt voordat een vraag wordt beantwoord.

 

2. De Facebooktimeline van KLM gaat terug tot 1919. 

 

Met natuurlijk veel foto&;s van onze royals.

 

3. KLM haakt in op feestdagen.

 

4. En staat op een creatieve manier stil bij andere belangrijke momenten.

 

5. Een samenwerking met Heineken leidde tot deze actie:

See what happened when we flew in 10 lucky people from all over the world to celebrate the King’s birthday!

Posted by on

 

6. Maar KLM reageert ook op andere bedrijven. 

 

7. Soms gooit de luchtvaartmaatschappij zelf een lijntje uit. 

 

8. Ook is KLM niet bang om scherp uit de hoek te komen.

 

9. En soms heel bijdehand. Als een twitteraar vraagt op welke vlucht hij onderstaande modellen kan vinden, verwijst KLM naar .

 

10. KLM weet wat de fans willen, daarom ook dit hondenfilmpje:

We run our feet (and paws) off to return lost items. Meet our newest team member ;-)

Posted by on

 

 

Over De Beste Social Media

In samenwerking met de Adfo Groep deelt oprichter Diederik Broekhuizen wekelijks een artikel dat eerder verscheen op . Het artikel van deze week werd geschreven door Dirkje Schobben.

Advertentie

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie