Premium

Brechtje de Leij aan de slag bij Marktplaats

De Leij gaat als sr. product manager leiding geven aan het nieuw opgezette Acquisitie & Reactivatie Team.

Acquisitie & Reactivatie is één van de vier customer journey teams waarmee Marktplaats sinds begin dit jaar werkt. Deze zogeheten cross disciplinaire teams, bestaande uit zestien mensen, die elk verantwoordelijk zijn voor een deel van de customer journey van de Marktplaats klant. De taak van het journey team Acquisitie & Reactivatie is, aldus De Leij ‘om ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk mensen, op zoveel mogelijk momenten Marktplaats gaan gebruiken. En dat in een mobile-first wereld.’

De Leij was als Mobile Strategist werkzaam voor haar eigen bedrijf B-Digitized. Dit bureau begon ze een jaar geleden na haar vertrek bij Ice Mobile, waar ze verantwoordelijk was voor de mobiele strategie & development van Jumbo en ABN Amro. Daarvoor werkte ze drie jaar voor Sanoma, waar ze verantwoordelijk voor het merk NU.nl en daarvoor als hoofd product development voor innovaties in het nieuwscluster van Sanoma. De Leij is ook bekend als spreker en als enthousiast en invloedrijk twitteraar.

Over he stopzetten van B-Digitized na een jaar, zegt ze: ‘Strategisch advieswerk is boeiend, maar ik miste het zelf doen. Ik heb veel zin om weer werken met een team en te gaan bouwen aan het merk Markplaats. Net als Nu.nl heeft Marktplaats impact op miljoenen mensen, en toevallig zijn ze nog even oud ook, beide begonnen in 1999.’

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie