CoffeeCompany geeft talent de vrije hand

CoffeeCompany komt met een film die het proces van 'bean to cup' vertelt, gemaakt door vers bloed.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Door: Ivar de Jong

CoffeeCompany komt met een film die het proces van &;bean to cup&; vertelt, en hoe. De kenmerkende koffietafel die in elke vestiging van de keten te vinden is vormde de basis voor de film. In 1 take zweeft de camera over de 17 meter lange tafel waarop het verhaal van CoffeeCompany wordt verteld. Ambacht staat duidelijk centraal en dat sluit dan ook perfect aan bij het imago dat Coffeecompany wilt neerzetten.

Over de makers

Eind vorig jaar werd het Rotterdamse From Form voor de film en een serie tutorials benaderd. Eerder maakte zij de titles voor het OFFF­festival waardoor ze opgemerkt werden. De re­branding van CoffeeCompany moest door middel van een film geïntroduceerd worden. De net een jaar bestaande film­ en ontwerp­studio haalde daarmee hun eerste grote klant binnen. De studio bestaat uit een reclame creatief, interieurontwerper en filmmaker. Samen creëren ze films waarin ambacht en handwerk veelal de overhand hebben. Bij deze productie werkten ze vanaf concept tot de complete executie. Daarbij putten ze uit hun netwerk van andere getalenteerde creatieven.

Een bijzondere samenwerking

Wat dit project zo bijzonder maakt is de directe link tussen From Form en CoffeeCompany. Meestal werken merken met bureaus die het concept bedenken waarna het naar een productiehuis gaat. CoffeeCompany geeft de ruimte aan jong talent om op eigen wijze een film te maken en dat pakt niet verkeerd uit. Met oog op de huidige economie lijkt me deze manier van samenwerken win / win. Merken krijgen de kans om voor relatief lagere bedragen spannende projecten te realiseren en talent krijgt een moment om zichzelf te laten zien.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie