Invloed op het gedrag van de Nederlandse consument

Dit onderzoek is voor de 4e keer uitgevoerd, waardoor we gedragsontwikkelingen gedurende het coronavirus kunnen volgen

invloed van corona op consumentengedrag

Insights uit het onderzoek

Een meerderheid van 58% is het niet eens met de stelling dat het normale leven weer begonnen is, tegelijkertijd zegt 40% dat het eigen gedrag vergelijkbaar is met dat voorafgaand aan de corona-uitbraak. 25% kijkt met een (enigszins) positief gevoel terug op de afgelopen periode. Men is nog wel voorzichtig met geld uitgeven (29%) maar een stuk minder dan in week 13 (maart 2020): 42%. 

56% volgt het nieuws nog altijd extra intensief. Steeds minder mensen werken (volledig) vanuit huis nu de maatregelen langzaam versoepelen. In week 13 (maart 2020) gaf 64% aan (deels) thuis te werken, in week 25 (juni 2020) is dit 59%. 46% verwacht dat de werksituatie voorlopig hetzelfde blijft.

Bekijk hier meer resultaten uit het onderzoek, waarbij we ook inzichten per branche in beeld brengen. 

Het onderzoek

Het coronavirus heeft een grote invloed op de leefstijl van de consument. Omdat we op frequente basis het onderzoek ‘Invloed van corona op het gedrag van de Nederlandse consument’ hebben uitgevoerd, kunnen we gedragsontwikkelingen tijdens het coronavirus volgen. 

Vanuit het initiatief #nlstartop blijven we de Nederlandse consument ook de komende maanden volgen en zullen we je op de hoogte houden van de lopende onderzoeken én welk effect het coronavirus heeft binnen jouw branche.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →