Premium

De Zaak stopt met print, gaat verder als online magazine

Ondernemerstijdschrift houdt na 25 jaar op te bestaan.

Het besluit om met de printuitgave te stoppen, is volgens Willem Overbosch, eigenaar en directeur van de Dutch Network Group, ingegeven door veranderend leesgedrag. ‘Dat betekent dat we met De Zaak een forse stap voorwaarts gaan zetten. Komende maand gaat een compleet nieuwe website live. Daarnaast verschijnt het tijdschrift volledig digitaal als online magazine.’

De Zaak begon bijna een kwart eeuw als uitgave van ING Nederland (toen nog Postbank), dat de uitgeefactiviteiten had ondergebracht in de  Small Business Publishing. Tweeëneenhalf jaar geleden gingen deze over naar Dutch Network Group, de onderneming achter MKB Servicedesk. Door deze overname ontstond, ‘het grootste ondernemersnetwerk van Nederland’.

Maar nu is dus toch besloten om met de printuitgave te stoppen. Voor de lezers betekent dit een verrijking, vindt Overbosch. ‘Omdat we op deze manier veel meer multimediaal en interactiever kunnen zijn dan op papier.’ De reacties van lezers van het eerste online magazine van dit jaar () waren volgens hem ‘uitermate positief&;. ‘We hebben er daarom voor gekozen om op ons hoogtepunt te switchten naar online distributie van onze content.’

Dit betekent dus wel dat het zilveren jubileum van het ondernemerstijdschrift niet wordt gehaald. Overbosch: ‘25 jaar is een absolute mijlpaal, iets waar we vol trots op terugkijken. Maar met een online bereik van ruim 750 duizend unieke bezoekers per maand en een bestand van meer dan 80 duizend profielen, is er een sterke basis om door te groeien.’

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie