Dit is Amerika’s B2B-campagne van het jaar

PRWeek Amerika heeft UnGrounded van British Airways uitgeroepen tot beste B2B-campagne.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Op sommige plaatsen in de wereld krijgen briljante geesten niet de mogelijkheden die ze nodig hebben. Op andere plaatsen, zijn er juist weer meer  mogelijkheden dan gekwalificeerde mensen. Dit fenomeen laat zich omschrijven als een mondiaal verkeerde alignement van talent.

Topconferentie op 30.000 feet hoogte

British Airways besloot om om te helpen dit probleem aan te pakken en organiseerde een zeer bijzondere topconferentie op 30.000 feet hoogte. 100 van de meest vooruitstrevende oprichters, ceo&;s, venture capitalists, en Silicon Valley ‘game changers’ werden uitgenodigd op een vlucht van San Francisco naar Londen. Aan boord  deden ze waar ze goed in zijn: innoveren en samenwerken om een ​​effectieve oplossing voor dit groeiende mondiale probleem te vinden.

Eenmaal terug aan land, werden de beste ideeën uit dit innovatielab gepresenteerd aan de Britse premier David Cameron en VN-ITU secretaris-generaal Dr Hamadoun Toure.

Resultaten

Voor de campagne, opgezet in samenwerking met co-piloot Text100, sloot Britisch Airways partnershappen met RocketSpace en Mashery. Ook werd er met Mashable een wedstrijd gehouden en een Google Hangout georganiseerd. Het initiatief bereikte meer dan 100 miljoen Twitter-gebruikers, meer dan 225 miljoen lezers, en leverde 95% positieve berichtgeving op.

 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie