'Forward Marketing Institute combineert marketing, data én technologie'

De eerste track die in het najaar van 2015 van start gaat, vormt ervaren marketing professionals tot Chief Digital Officer.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Crux Digital lanceert het ‘Forward Marketing Institute’. Met aantal partners – waaronder Tijdschrift voor Marketing – wil Crux een stap zetten in de ontwikkeling van ‘de marketingprofessional van de toekomst’.

Growth Hacker
‘Het marketingvak ontwikkelt zich gestaag van een gut-feeling activiteit naar een fact-based professie’, aldus mede-initiatiefnemer Sander van der Blonk van Crux Digital. ‘Tegelijk zien we dat bestaande opleidingen amper oog hebben voor de technologische revolutie die de toekomst van het marketingvak bepaalt. Ook marketeers worstelen vaak enorm met de veelheid aan nieuwe tools en supergespecialiseerde leveranciers die allemaal een stukje invullen van een toekomstig marketingparadigma.’ Tracks voor Growth Hacker, eCommerce Director en Marketing Automation Manager staan op stapel.

Opleidingsmodel
Met de start van het Forward Marketing Institute willen de initiatiefnemers een nieuw opleidingsmodel lanceren. Binnen FMI zullen experts learning tracks samenstellen. ‘Die bestaan uit zorgvuldig gecureerde content die via een online leeromgeving beschikbaar wordt gesteld aan de deelnemers’, aldus Van der Blonk. ‘Op die manier krijgen de fysieke bijeenkomsten onder leiding van de experts meer diepgang door de focus op interactie, onderlinge discussie en uitwisseling van ervaringen met betrekking tot de aangeboden leerstof. Daarnaast is er aandacht voor hands-on ervaring met state-of the-art tools. En niet in de laatste plaats wordt gewerkt aan persoonlijke vaardigheden die essentieel zijn bij de transitie naar toekomstgerichte marketing. We noemen deze combinatie van theorie, praktijk en sociale interactie forward learning.’

Het FMI heeft bij de start een respectabel aantal partners aan zich weten te binden: Adobe, Google, IBM, Microsoft en Oracle ondersteunen het initiatief. Maar ook partijen die op Europees en nationaal niveau hun sporen hebben verdiend, te weten eFocus, Oxyma, Rockstart, BrandPit, Total Identity en VODW zijn van de partij.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie