Het ‘triple screening effect’

Het aantal schermen waarmee wij tegelijkertijd bezig zijn neemt alsmaar toe. Waar we tot voor kort marketeers nog spraken over ‘second screen’ concepten wordt het inmiddels tijd om ook dat principe te verruimen naar ‘third screen’ of zelf multi screens.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het is voor mij in elk geval de gewoonste zaak van de wereld dat terwijl ik onderuit gezakt op de bank dit artikel schrijf op mijn MacBook, ik tevens RTL Late Night volg op tv en via mijn iPhone What’s app foto’s van de vakantie uitwissel met een goede vriend. Of wanneer ik ‘s morgens in de trein zit, dan lees ik het nieuws op mijn tablet en werk ik ondertussen mijn What’s app berichten af via mijn telefoon terwijl mijn Samsung Galaxy Gear mij erop wijst dat er nieuwe berichten binnen zijn gekomen. Kun je het nog volgen? Laat ik voorop stellen dat ik de smartwatch in bruikleen heb omdat ik nieuwsgierig ben naar of en hoe triple screening mijn media consumptie beïnvloed.

GAME Retail Ltd (UK), lanceerde eerder hun eigen onderzoek naar het triple-screening fenomeen met wat opmerkelijke resultaten. Van de 2.000 Britten die werden geïnterviewd gaf 79% toe regelmatig tv te kijken terwijl ze meerdere mobile devices bij de hand hebben. Bijna de helft (46%) claimt met twee verschillende mobile devices aan te hebben staan terwijl ze tv kijken. Meer dan een derde (36%) zegt zijn aandacht doel bewust te verspreiden omdat hij of zij zich verveelt wanneer bij het kijken naar tv alleen. En 30% claimt zo druk te zijn dat ze geen andere keus hebben dan te multi-tasken met hun mobiele devices.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie