Lidl UK wil ‘Britser’ worden om te blijven groeien

Ronny Gottschlich, directeur van Lidl in het Verenigd Koninkrijk, heeft in een vraaggesprek met de Guardian aangegeven meer Brits te willen overkomen om te kunnen blijven groeien in marktaandeel.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Lidl is van plan nog dit jaar 40 nieuwe winkels in het Verenigd Koninkrijk te openen. Gottschlich zegt zich geen zorgen te maken over de supermarktprijzenoorlog die in Engeland wordt uitgevochten met Tesco, Sainsbury, Asda en natuurlijk Aldi.

‘Op prijs worden we nooit verslagen. We voeren constant onderhandelingen met onze leveranciers om die zo laag mogelijk te houden’, licht hij toe. Gottschlich wijst er ook op dat er een toenemend aantal Britse verse waren in zijn Britse winkels ligt, iets dat het tempo waarmee de retailindustrie verandert alleen maar verhoogt. Dat lijkt ook nodig om de scepsis bij veel Britse consumenten weg te nemen. Lidl is misschien nog te Duits en Gottschlich wijst erop dat het zijn grootste ambitie is om de harten van de eilandbewoners te stelen met meer Britse producten.

‘Als je een merk genoeg vertrouwt om er je vlees te kopen, met de juiste prijs-kwaliteit-verhouding en in de wetenschap dat steeds meer mensen dat doen, dan opent dat de mogelijkheid om er al je weekboodschappen te doen. De retentie onder first-time shoppers is enorm. Mensen die voor het eerst bij ons binnen stappen zijn verbaasd over de kwaliteit en de prijs. Zodra je dat voor het eerst hebt meegemaakt, waarom zou je dan teruggaan naar een andere winkel?’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie