Marqt komt eind 2015 met Marqt 2.0

‘Uiteindelijk ben ik ervan overtuigd dat iedereen wil eten, wat wij verkopen.’

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Duurzame boodschappen-winkel Marqt komt eind dit jaar met een nieuwe formule. De Amsterdamse keten overlegt met producenten om het segment dagelijkse producten waarvan het aanbod nu te laag is, stevig kan worden uitgebreid om zo voor een lagere kostprijs te kunnen produceren, waardoor ook de verkooprijs lager uit kan pakken. Dat heeft Marqt-CEO Meike Beerens laten weten tijdens de Persgroep Advertisers Summit, die eerder deze maand plaatsvond.

0-punt
Volgens Beerens is Marqt commercieel nog geen groot succes: ‘We zijn al 9 jaar onderweg, hebben nog maar 13 winkels open en hebben nog niet eens het 0-punt bereikt als het gaat om geld verdienen’, hield ze haar gehoor in Kopenhagen voor.  ‘ We sturen niet op winstmaximalisatie, maar het is wel een doel om een duurzaam bestaansrecht aan Marqt te koppelen. We zijn er nog niet, maar één ding weet ik zeker: dat gaat ons uiteindelijk lukken.’

Winkel nummer 15 wordt een Marqt 2.0, zoals Beerens het noemt, die niet  dezelfde producten verkoopt in een ander jasje: ‘Als we aan het eind van dit jaar met Marqt 2.0 komen, hoop ik dat het met andere producten is, die ook op een lagere kostprijs zitten.’ Ze zei te hopen dat de toegankelijkheid van Marqt daardoor groter wordt en minder mensen reden zien om vanwege het huidige prijspeil niet bij Marqt te komen shoppen.

Zalm
Beerens: ‘Uiteindelijk ben ik ervan overtuigd dat iedereen wil eten, wat wij verkopen. Het is een product dat je in je mond stopt, het is geen sok of spijkerbroek, terwijl je wel voor de prijs van een spijkerbroek bij ons zalm kunt kopen, dus ik snap dat de keus voor een consument soms moeilijk is.’

Lees ook:

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie