QR code als nieuwe marketingtool?

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Je ziet ze steeds vaker opduiken in diverse mediauitingen: de QR code. informeerde ons over het gebruik van de QR code voor een campagne van Greenpeace, in september dit jaar. Het is een eenvoudige manier om aandacht te vragen voor je website, je product of dienst.

Het is een techniek die overgewaaid is uit Japan. Het is een techniek die als eerste werd toegepast in de autotechniek. Om Om snel en gemakkelijk auto-onderdelen te identificeren en gebruik te maken van de vele mobiele telefoons (met camera) die Japan al eerder rijk was dan wij, ontwikkelde men de QR code.

Nu meer mensen over een smartphone beschikken kan het ook breder worden ingezet. Het kan als mooie aanvulling, verlengstuk, dienen van je campagne. Een pakje Knorr kan op zo een manier gemakkelijk gekoppeld worden aan een recept. Over grootmoeders cakemeel wordt ineens hip als je er een QR code aan vasthangt die verwijst naar haar oude recept.

Als je de QR code wil inzetten, dan zijn er verschillende websites waar je dit op een eenvoudige manier kunt doen. Een voorbeeld is de . Je kunt hier een QR code ingeven die verwijst naar je website, of die een SMS / E-mail bericht genereert waarin je een boodschap hebt voor de QR code gebruiker.

Ik ben benieuwd of jij al de QR code gebruikt in je campagnes. hier om je mening achter te laten.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie