Premium

Slechts 6 procent marketeers heeft de klant volledig in het vizier

'Single view' erg gewenst, maar nog ver weg.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Maar liefst 90% van de marketeers  vindt een volledig beeld van de klant vitaal voor het bereiken van de belangrijkste marketingdoelstellingen. Slechts 6% blijkt echter zo’n een ’single view’ te hebben.

Dat blijkt uit onderzoek  van Signal, een mondiale speler in real-time, cross-channel marketing.

Te gefragmenteerd

Signal ondervroeg 200 strategische marketeers over het beeld dat hun merken hebben van de customer. Doordat die klant op allerlei manieren contact heeft met een merk – via websites, in de winkels, via smartphones en apps - hebben marketeers de grootste moeite de klant te volgen.

Dat heeft diverse gevolgen.  62% van de respondenten vindt bijvoorbeeld dat de data zo gefragmenteerd binnenkomen dat het nagenoeg ondoenlijk is de marketinginspanningen goed te meten.

Ook meent 35% dat ze de klantreis niet goed begrijpen door de incomplete data. Een kwart van de respondenten geeft aan dat er reclamegeld wordt weggegooid door het beperkte zicht op het gedrag van de klant.

Kan niet koppelen

Waarom is er zo weinig een real-time, eenduidig ​​klantbeeld? Volgens het onderzoek heeft dat diverse oorzaken. Zo lukt het meer dan de helft niet (57%) om fragmenten van een klantprofiel samen te voegen als de gegevens beschikbaar komen

55% is niet in staat om gegevens te verzamelen en te koppelen aan de diverse channels. 

Hiaten

De huidige instrumenten voor marketeers zijn niet geschikt om deze problemen op te lossen, stellen de onderzoekers. 70% van de markerteers geeft aan hiaten te hebben in de data-verzameling. 

Slechts 8% van de respondenten zegt ze de goede instrumenten voorhanden hebben voor en hen een uniform klantbeeld te ontwikkelen.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie