ABN AMRO lanceert sociaal netwerk

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het hing al enige tijd in de lucht maar nu heeft ook een sociaal netwerk gelanceerd. Een sociaal netwerk speciaal voor MKB'ers. Wat kunnen zij verwachten op het platform dat heet? Het platform is gebaseerd op vier pijlers.

Allereerst kun je contacten leggen zoals je dat ook van LinkedIn gewend bent. Als tweede uitgangspunt kun je communities aanmaken voor een relevant interessegebied, vergelijkbaar met de groepenfunctie van LinkedIn. Vervolgens kunnen MKB'ers melding maken van evenementen en tot slot kun je je handelswaar te koop aanbieden. Zo op het eerste gezicht dus een kruising tussen LinkedIn en het zakelijke marktplaats.

De vraag die zich opdringt is een bekende. Waarom wéér een nieuw sociaal netwerk? Wat voegt het nu toe? Eerst maar eens naar het positieve: Wat Flametree op LinkedIN voor heeft is met name de communityfunctie. In vergelijking met LinkedIn is het op Flametree wél mogelijk om topic-gericht te discussiëren. Bij LinkedIN gaat dat toch wat ondoorzichtig met de Q&A module. Qua functionaliteit dus zeker een toevoeging.

Maar dan de cruciale vraag: ,,zullen interessante stakeholders voor een MKB'ers zich voegen bij het initatief?". Ik vraag het me ernstig af. Een MKB'er die Internet-georienteerd is, zal eerder op LinkedIN zitten. Die kan zo laten zien dat hij groot en mondiaal denkt. Dan is er nog de groep MKB'ers die überhaupt niet actief is op Internet. Die zitten nu al niet te wachten op LinkedIn maar zullen ook door Flametree niet aangesproken worden. Het belang voor ABN AMRO is wel duidelijk. Flametree biedt de bank een uitstekende thermometer bij het signaleren van business kansen voor het financieren van MKB-bedrijven.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie