Coverstories wil een einde maken aan lelijke advertorials

Adverteerders kunnen zelf Coverstories ontwerpen met hun eigen content.

Ebele Wybenga is Coverstories begonnen, een nieuwe branded content formule die ‘een einde moet maken aan lelijke advertorials en misleidende native advertising’.  

Coverstories is een nieuwe manier om te adverteren met verhalen en kan gezien worden als digitale opvolger van een gesponsorde bijlage in een krant of tijdschrift.

Wybenga zegt daarover: ‘Coverstories verschijnen in apps en sites van landelijke media, als alternatief voor advertenties. Aantrekkelijke covers verleiden lezers om verhalen van merken fullscreen te openen op hun smartphone.’

Adverteerders kunnen zelf Coverstories ontwerpen met hun eigen content en branding en mediacampagnes boeken.

Advertentie
advertisement

Antwoord op drie mediatrends

Wybenga: ‘Coverstories is een antwoord op drie grote mediatrends. De eerste is dat merken hun content steeds vaker in eigen huis maken. Ze zijn door het gemak van sociale media gewend zelf aan de knoppen te zitten. Twee: smartphones zijn het dominante medium van deze tijd. Westerse volwassenen kijken bijna drie uur per dag naar dit scherm en meer dan 65 procent van het bezoek aan Nederlandse nieuwsmedia is mobiel. Drie: het verdienmodel van de uitgevers drijft weer op betalende abonnees, die je niet moet willen lastigvallen met onaantrekkelijke of irritante advertenties.’

Wybenga - journalist en in het verleden ook columnist bij Adformatie - kon Coverstories beginnen met steun van angel investors uit de Nederlandse reclamewereld en een investering van Next Media Accelerator in Hamburg, een innovatieprogramma gefinancierd door grote Duitse mediabedrijven (zoals Spiegel Gruppe, G+J en Axel Springer).

Plaats als eerste een reactie

Advertentie