DPG Media stoot Scoupy af, oprichters kopen merk terug

Scoupy voldeed niet aan de financiële verwachtingen.

De Scoupy commercial van vorig jaar.

DPG Media verkoopt de activiteiten van Scoupy aan Effective Media & Marketing, eigendom van de oprichters van Scoupy. Het bedrijf dat door de Sanoma-overname meekwam naar DPG Media heeft de financiële verwachtingen onvoldoende waar kunnen maken. Dit heeft geleid tot een strategische heroriëntatie. De oprichters kopen het bedrijf nu terug. Daarvoor hebben ze Scoupy Nederland opgericht.

Scoupy is bekend van de cashbackacties in de supermarkt. Met merken als Reclamefolder.nl en marktonderzoeksbureau Panel Inzicht blijft DPG Media zich wel richten op de FMCG-markt, zegt Kees Wilbrink, commercieel directeur DPG Media Magazines:

Valentijn Bras, oprichter van Scoupy en mede-eigenaar van Effective Media & Marketing, zegt dat Scoupy ook is geraakt door de coronacrisis, maar hij ziet een mooie toekomst in combinatie met de andere activiteiten. Dat zijn onder meer Effective Promotions, Hiiper en We Pack It.

'We gaan nu eerst de basis op orde brengen. Zorgen dat het bedrijf stevig staat en doet waar het goed in is: klanten in de FMCG-markt helpen met het realiseren van activatie en penetratie, gecombineerd het leveren van kopersdata en inzichten.'

Het streven is de verkoop voor het eind van deze maand af te ronden. De ondernemingsraad moet nog groen licht geven.

Sanoma kocht Scoupy in 2016, samen met Kortingisleuk.nl. De bedoeling was de bak aan beschikbare consumentendata van Scoupy in te zetten en te koppelen aan de magazinemerken en onderzoek naar consumentengedrag.

Martijn Standaart

Scoupy-directeur Martijn Standaart laat weten dat hij met de verkoop van Scoupy vertrekt bij DPG Media en het stokje overdraagt aan Valentijn Bras.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie