Hoe de Roteb zijn propositie op een originele manier communiceert

Poëzie op een vuilniswagen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Commerciële ondernemingen kennen tal van manieren om hun propositie duidelijk te maken. Advertenties, de internetsite, de huisstijl, promo artikelen met een strakke reclame pay off, de marketeer heeft mogelijkheden te over. Hier een origineel voorbeeld.

De Rotterdamse Roteb, het dienstverlenende bedrijf van de gemeente Rotterdam dat onder andere de vuilnis ophaalt, heeft al sinds 1988 dichtregels op haar verder totaal witte vuilniswagens staan. Wereldberoemd in Rotterdam natuurlijk, maar niet erg bekend erbuiten. En toch zo&;n prachtig voorbeeld van vertellen waar je voor staat. 

Want wat vertelt poëzie op een vrachtwagen? Eigenlijlk heel simpel en daardoor juist zo indrukwekkend: de mensen van de Roteb willen de wereld een stukje mooier maken, en nemen dat serieus. Niet door dat op te schrijven, al dan niet met een kort en krachtige reclameleus verwoord.

Nee, de mensen van de Roteb zijn trots op hun werk, en laten dat zien door zich te associëren met één van de schone kunsten. Dat deze schone kunst krachtig contrasteert met het ophalen van vuilnis maakt natuurlijk extra impact.

Het zal nooit in een communicatieplannetje hebben gestaan, maar het is en blijft een prachtig voorbeeld van vertellen waar je voor staat. Niet kiezen voor een standaardoplossing, maar nadenken over je essentie en dan ... gewoon creativiteit. Prachtig.

Ter gelegenheid van de 25-jarige samenwerking met Poetry International komen overigens op meer auto&;s van de gemeentelijke diensten dichtregels te staan. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie