NLO gaat podcasts en audio on demand meten en rapporteren

Het gaat om het registreren van downloads van podcasts en om streamstarts van audio on demand.

123RF

NLO (Nationaal Luister Onderzoek) gaat de markt voorzien van cijfers over podcasts en audio on demand. De meting wordt toegankelijk voor de gehele markt, dus ook voor partijen die nu niet zijn aangesloten bij NLO.

Directeur NLO Frans Kok laat weten dat er vanuit de markt een grote behoefte is aan transparante en onderling vergelijkbare cijfers. 'NLO neemt graag het voortouw om in die behoefte te voorzien. Deze cijfers vormen een mooie aanvulling op de live radio luistercijfers die wij als standaard maandelijks aan de markt leveren.'

NLO is om de cijfers te kunnen bieden een samenwerking aangegaan met Triton Digital, aan de hand van de IAB Podcast meetrichtlijnen die internationaal ook gelden. Onder auspiciën van NLO worden de resultaten gepubliceerd in de vorm van toplijsten. Het gaat om het registreren van downloads van podcasts en om streamstarts van audio on demand.

Het streven is om de komende maanden de eerste toplijst beschikbaar te hebben. Partijen die willen meedoen, kunnen aansluiten bij het onderzoek.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie