Bureaus tekenen nieuwe gedragscode IAB Taskforce Search

De 19 bedrijven die zijn aangesloten bij de IAB Taskforce Search hebben de vernieuwde Zoekmachine Marketing Gedragscode ondertekend.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De laatste versie van de gedragscode dateerde uit 2009, was sterk verouderd en niet langer werkbaar.

De nieuwe gedragscode moet zoekmachinemarketing verder professionaliseren en transparanter maken in Nederland. De code bestaat voor een belangrijk deel uit een informatieplicht naar adverteerders toe, zodat zij op basis van de juiste informatie de juiste keuzes kunnen maken.

De gedragscode dient onder meer als basis om duidelijkheid te scheppen over waar het intellectueel eigendom van campagnes ligt, om duidelijkheid te geven over de verplichtingen bij de overdracht van campagnes en om bureaus te verplichten om adverteerders correct te informeren, aldus het IAB.

Joris Toonders, voorzitter van de taskforce: &;De searchmarkt in Nederland blijft zich sterk ontwikkelen en professionalisering en transparantie is in het belang van ons allen. Bureaus zien dat en hebben zich de afgelopen jaren al verder geprofessionaliseerd. De markt is duidelijk volwassen geworden. Ik ben er trots op dat we unaniem achter deze gedragscode staan en daarmee weer een stap verder zetten in de professionalisering van de markt.&;

De bedrijven die de Gedragscode hebben ondertekend zijn: 2befound, DTG, eFocus, Internet Advantage, Indenty, Internet Effect, Mindshare, Orange Valley, Oogst, Onetomarket, Reprise Media, Sanoma Digital, SEOlab, StormMC, Traffic4u, Traffic Builders, Yonego, Zeo en Zigt Mediabureau.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie