Coolblue zet de schoen en de toon met lachwekkend eerlijke winactie

Het meest opmerkelijke werk op sociale media van de afgelopen week, door The Best Social Media.

De vraag naar de Playstation 5 is ontzettend groot. Maar webwinkel Coolblue heeft slechts 180 exemplaren. Nu Sinterklaas in het land is, heeft Coolblue daar dé oplossing voor gevonden. Zet je schoen, maak er een foto van, deel hem op de Coolblue-app en Sinterklaas kiest de braafste kinderen (lees: volwassenen) uit die de Playstation 5 bij Coolblue mogen bestellen. En dat die kans ontzettend klein is, houdt Coolblue in elk geval niet geheim.

Advertentie
advertisement

Coolblue plaatste deze video met Sinterklaas op social media.

En deze actie wordt door veel mensen gewaardeerd.

Afbeelding

Maar voor sommigen komt dit wel erg uit de lucht vallen, omdat er in eerste instantie een open verkoop zou plaatsvinden.

Coolblue laat dus duidelijk merken dat de kans op winnen ontzettend klein is.

Afbeelding

Daan kan dit wel waarderen en doet ook mee met de actie.

Afbeelding
Afbeelding

Hé, hebben we daar nou al een winnaar?

Deze manier van marketing is in ieder geval een feestje te noemen.

Coolblue laat weten dat de Sint de gelukkigen aan het uitzoeken is.

Afbeelding

En tot slot nog een laatste tip voor als je telefoon gaat.

In samenwerking met de Adformatie deelt The Best Social Media wekelijks een artikel over (Nederlandse) merken op social media. Het artikel van deze week werd geschreven door Sophie van der Hoeven.

Plaats als eerste een reactie

Advertentie