Google Glass in je Ray-Ban: hippe gadget of spionagemateriaal?

Het Italiaanse brillenbedrijf Luxottica, bekend van Ray-Ban en Oakley, zal Google Glass van een hip design voorzien.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Een Google Glass in je favoriete Ray-Ban-montuur? Het behoort straks tot de mogelijkheden. Het Italiaanse brillenbedrijf Luxottica, bekend van merken als Ray-Ban, Oakley en Vogue Eyewear, heeft een deal gesloten voor het design, de ontwikkeling en de distributie van brillen met de Google Glass-technologie. Het doel is Google Glass voor een breder publiek in de markt te zetten. 

De Google Glass-technologie bestaat in principe uit een klein scherm, ter grootte van een postzegel, dat bevestigd kan worden op een brillenmontuur. Luxottica verklaarde dat de merken Ray-Ban en Oakley in ieder geval betrokken zouden worden bij de deal, maar bracht verder nog geen details naar buiten. 

Andrea Guerra, chief executive officer van Luxottica zegt over de deal: &;We geloven dat een strategische samenwerking met een leidende spelers als Google de ideale manier is om een nieuwe koers voor de toekomst uit te zetten in onze industrie en tegemoet te komen aan de veranderende behoeften van onze klanten wereldwijd.&;

De designdeal met modieuze brillenmerken wakkert de privacydiscussie rondom Google Glass weer stevig aan, zoals al te lezen is op Twitter: 

De gedachte luidt: wanneer Google Glass-brillen steeds moeilijker te onderscheiden worden van &;gewone&; exemplaren, wordt het voor mensen ook lastiger vast te stellen of zij ongemerkt gefilmd of gefotografeerd worden. Baanbrekende innovatie of spionagemateriaal? Voorlopig in elk geval voer voor een pittig debat, zoveel is zeker. En ondertussen zijn de &;Smart Contact Lenses&; al in de maak... 

De nieuwe brillen zullen waarschijnlijk vanaf 2015 verkrijgbaar zijn. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie