Grotere successen door advertentievormen te combineren

Wist je dat advertentievormen elkaar kunnen versterken door ze op de juiste manier te combineren in de customer journey?

Er zijn verschillende manieren om online te adverteren. Branded content kun je bijvoorbeeld het beste inzetten om je potentiële koper eerst uitleg te geven over je product of dienst. Een banner kun je juist goed gebruiken om het laatste zetje te geven tot aankoop. Maar wist je dat advertentievormen elkaar ook kunnen versterken door ze op de juiste manier te combineren in de customer journey? In dit artikel van DPG Grow lees je hoe.

Touch - tell - sell
Deze verschillende fases worden ook wel de customer journey genoemd en kun je opdelen in drie hoofdfases: touch - tell - sell. 

Touch: dit is de eerste kennismaking van de (brede) doelgroep met jouw merk. 

Tell: dit is de fase waarin de doelgroep concreet op zoek is naar een product of dienst. Ze zijn zich aan het oriënteren. Dit is ook de fase waar jouw merk vergeleken wordt met andere merken.

Sell: dit is de fase waarin de doelgroep duidelijk heeft wat zij wil. De bezoeker is geïnteresseerd en wil overgaan tot actie. Hier vindt de uiteindelijke conversie plaats.

Als je deze fases elkaar op de juiste manier laat opvolgen, kun je spreken van een groot succes. Dit was het geval bij een online advertising campagne voor Shell. Het doel? Awareness voor Shell als werkgever en secundair het werven van nieuwe medewerkers. 

Succescase Shell
In de touch-fase werden bezoekers tussen de nieuwsartikelen op ADR en NU.nl verrast met een video of brandstory met daarin kort de voordelen van een baan als operator en monteur bij Shell. In de branded articles waren vervolgens uitgebreide interviews te lezen met een Shell-operator en -monteur. Ook kreeg je door middel van een video een kijkje in hun dag. Alle bezoekers die op een van deze manieren in contact waren gekomen met Shell werden vervolgens geretarget door een native post met de boodschap: solliciteer nu!

De resultaten
De campagne heeft Shell veel awareness als werkgever opgeleverd. Ondanks dat de sollicitaties en inschrijvingen secundair waren voor deze campagne zijn de behaalde resultaten zeer goed. Shell heeft mede door deze campagne 18 sollicitaties kunnen afnemen en 9 kandidaten aangenomen.

Wij helpen je graag!
DPG Media kan je helpen bij het opzetten van een succesvolle online advertising campagne met verschillende producten die elkaar opvolgen. Benieuwd naar alle mogelijkheden? Neem dan contact op met onze specialisten via dit contactformulier.

Meer van dit soort inspiratie? Kijk snel op www.dpggrow.nl en volg DPG Grow op LinkedIn!

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →