Premium

ING introduceert nieuwe branding in Nederland met merkcampagne

Bank komt ook hier met nieuwe tagline 'do your thing'.

ING is in Nederland en België een merkcampagne gestart met als overkoepelend thema: Je vrij voelen om te doen waar je gelukkig van wordt. De bank introduceert daarin zijn vernieuwde branding en de tagline 'do your thing'. Deze wordt wereldwijd ingevoerd, Adformatie berichtte daar als eerste over.

Deze campagne is speciaal voor Nederland en België ontwikkeld, waarbij ING zich vooral richt op merkdoelstellingen. In Nederland koppelt de bank die voor een deel aan productproposities als mobiel bankieren, wonen en zakelijke diensten.

Nieuwe look openbaart zich

De nieuwe campagne wordt de komende weken in Nederland zichtbaar in out of home (onder meer abri’s in bushokjes), TV (alleen in België), digitale buitenreclames, sociale media, online video, waaronder YouTube, streetview (ING kantoren), en via narrowcasting/piazza’s op kantoren.

Ook op de geldautomaten en uiteraard op de websites van de bank in Nederland en Belgie is de nieuwe look van het merk ING te zien.

De nieuwe campagne is in opdracht van ING ontwikkeld door Wunderman Thompson en het Belgische Mortierbrigade.

 

ING-campagne posters
ING-campagneposters
premium

Word lid voor € 1,-

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid worden

Reacties: 8

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
sikko
Sorry maar wat een fantasie- en inspiratieloze boodschap: doe je ding. Ik zou mijzelf echt zorgen gaan maken als bank als ik niet meer te vertellen heb dan dit. Armoedig en schraal.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
sikko
Om eerlijk te zijn, word ik er zelfs een beetje boos van. Er ligt ook een uitdaging maar misschien zelfs taak voor bedrijven om op hun eigen manier een bijdrage te leveren aan de wereld. 'Je vrij voelen om gelukkig te worden' lijkt mij het meest onzinnige antwoord op de vragen van deze tijd.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Marc Fahrner
De spijker op z'n kop!
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Chris Visser
Eens met Sikko. Stockfilm met een logo. Geen bewijsvoering maar behang. Ik verwacht inderdaad dat een bank bankzaken steeds slimmer maakt zoals een airline vliegen of een automerk auto’s steeds veiliger maakt. Een hoop tromgeroffel om niets.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Marc Fahrner
Hol niemendalletje. "Wat zullen we deze campagne weer eens doen?" "Nou, die millenials willen allemaal geluk en vrijheid." "Ok, gaan we daar wat hips' mee doen!" Maar welke dienstverlening maakt ING nu zo bijzonder dat ik morgen weg moet lopen bij mijn bank?
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Bert van der Neut
Inderdaad flauwe prut. Bovendien is die tagline tig jaar geleden al bijna in die vorm gebruikt (en wellicht geclaimd?) door United Distillers bij de introductie van hun trendy drink ‘Fling’. Toen heette het: Fling. Do your own thing. Dat drankje zat wel wat meer pit in.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Michel Burgerhof
Ah leuk, soort "just do it', maar dan anders..
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Betteke van Ruler
Tsjonge, dit is wel erg jaren negentig.....
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie