Karwei speelt met interactief magazine in op populariteit van audio

Bouwmarkt  lanceert interactief magazine waarin er ook iets te luisteren is

Bouwmarkt Karwei heeft een digitaal magazine uitgebracht waarin er ook iets te luisteren valt. In het nieuwe magazine voor het voorjaar en de zomer biedt Karwei 96 pagina’s aan inspiratie en tips voor klussen en inrichten. Bijzonder is de begeleidende audiotour met stemmen van onder anderen Anna Drijver en interieurstylist Theo-Bert Pot.

De QR-codes op iedere bladzijde geven de lezer bovendien makkelijk toegang tot actuele prijs- en productinformatie en Pinterest. Zo verbindt het magazine de offlinewereld van de klant met de onlinewereld van Karwei. Het magazine is zowel gedrukt als digitaal verkrijgbaar en zal elk halfjaar verschijnen.

Advertentie

Podcasttrend

Uit klantonderzoek van Karwei bleek dat de klant nog onvoldoende bekend genoeg was met het assortiment van Karwei en de exclusiviteit van vele producten bij Karwei. Het nieuwe magazine moet deze lacune verhelpen.

Bovendien spreekt de bouwmarkt een nieuwe doelgroep aan door audio toe te voegen. Hiermee speelt Karwei in op de podcasttrend die de afgelopen jaren een grote opmars heeft gemaakt.

Het magazine wordt halfjaarlijks fysiek verspreid naar miljoenen huishoudens in Nederland via folderpakketten en is in alle bouwmarkten verkrijgbaar. Via een cross-mediale campagne worden klanten online geactiveerd om het voorjaarsmagazine te bekijken en te beluisteren.

Direct pinnen op Pinterest

Karwei zegt marktleider op Pinterest te zijn in het bouwmarktdomein en heeft het sociale medium een belangrijke plek in het voorjaarsmagazine gegeven. Met behulp van de speciale QR-codes voor Pinterest kunnen klanten nu direct hun favoriete item of beeld pinnen op hun eigen moodboard.

'Het magazine is voor ons niet alleen een innovatie om klanten voortaan nog meer en breder te inspireren, maar wordt ook gezien als een belangrijk middel om mee te gaan in de huidige trend van online shoppen', zegt Mariëlle Rooswinkel marketing- en communicatiemanager Karwei. 'Zo maken we in de digitale editie gebruik van actuele beschikbaarheden en dynamische prijzen, waardoor de klant nooit voor verrassingen komt te staan.'

De campagne is tot stand gekomen in samenwerking met TBWA\X, New Growth Strategies, Bureau Stoer, Dedato, Giesbers en Publitas.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Wordt lid van Adformatie!

Wordt lid van Adformatie → Login →
Advertentie