Premium

Debora de Roos (Corendon): 'Alles wat ik hoor en zie sla ik op in mijn notities'

Random Pic(k) Of The Day For A Week. Nils Adriaans vraagt vakgenoten naar hun inspiratie. Ditmaal Debora de Roos van Corendon.

Debora de Roos

Deze week was Debora de Roos, Directeur Marketing bij Corendon, curator van Random Pic(k) Of The Day For A Week. Vijf dagen lang deelde zij haar inspiratie op de LinkedIn-pagina van Nils Adriaans en Adformatie (één bijdrage per dag).

De rode draad: ruimte creëren voor nieuwe ideeën.

Hier haar 5 bijdragen: 

1. Wandelen in de natuur - 'Ik woon in Boskoop, midden in het Groene Hart'

'Ik woon in Boskoop, midden in het Groene Hart. Het is dus niet moeilijk om mooie plekjes te vinden in de buurt waar je even in alle rust van de natuur kunt genieten.

Wij hebben een hond, Qenzo. Qenzo is een Staffordshire Bull Terrier van 7 jaar oud met enorm veel energie. Door met hem te wandelen in het Bentwoud, een natuurgebied op slechts 5 kilometer van ons huis, maak ik mijn hoofd leeg en komt er ruimte voor nieuwe ideeën; het wandelen zorgt er voor dat ik oplossingen kan bedenken en geeft me veel inspiratie.

Soms maak ik snelle aantekeningen in mijn telefoon, maar het liefst pak ik mijn telefoon tijdens het wandelen zo min mogelijk; dit zorgt namelijk toch vaak weer voor afleiding.'

Qenzo
Qenzo

2. Evenementen bezoeken - 'Luisteren naar sprekers geeft mij altijd enorm veel energie'

'Het bezoeken van evenementen en het luisteren naar sprekers van diverse bedrijven en over diverse onderwerpen geven mij altijd enorm veel energie.

Zo hebben wij laatst een gastspreker (Erdinç Saçan, expert in inclusieve AI) bij ons mogen ontvangen die het hele marketingteam een zeer inspirerende presentatie heeft gegeven over ChatGPT. Je voelde in het hele team het enthousiasme en direct werden er allerlei ideeën met elkaar gedeeld.

Even uit je bubbel komen, loskomen van de waan van de dag is zo belangrijk om ruimte te creëren voor het bedenken van nieuwe initiatieven. Hoe kunnen we dit zelf toepassen binnen onze afdeling, hoe kan ik dit gebruiken voor een betere customer experience? De grootste uitdaging is om daarna de tijd en ruimte te vinden om het ook daadwerkelijk toe te passen, maar het moet ergens beginnen toch?'

Erdinç Saçan, expert in inclusieve AI
Erdinç Saçan, expert in inclusieve AI

3. Music was my first love - 'Mijn vader nam altijd video's op van MTV'

'Ik ben opgegroeid in de jaren '80 en bij ons thuis stond altijd muziek aan. Mijn vader nam altijd video's op van MTV en later als we ergens naartoe gingen in de auto stond de radio altijd aan. Muziek brengt voor mij herinneringen met zich mee en zorgt er altijd voor dat ik ontspan. En juist die ontspanning zorgt er weer voor dat er ruimte ontstaat voor nieuwe ideeën.

Als ik naar huis rij na een drukke dag op kantoor vind ik het heerlijk om die 45 minuten naar muziek te luisteren in de auto. Dit kan van alles zijn, afhankelijk van mijn gemoedstoestand. Op mijn playlist vind je dan ook alles terug: Nederlandstalig, jaren ‘80, rock en zelfs een beetje hardcore. Met zoveel afwisseling komt de creativiteit vanzelf!'

4. Gesprekken bij het koffiezetapparaat - daar krijg ik ook echt energie van

'Het klinkt natuurlijk als heel simpel, praten met je collega's. Maar hier bedoel niet de vaste vergaderingen of het voeren van een gepland werkoverleg mee, maar juist de gesprekken bij het koffieapparaat of tijdens de lunch zijn enorm waardevol. Vooral omdat je dan vaak collega's spreekt die je niet zo vaak spreekt en niet werken op de marketingafdeling. Hierdoor kunnen er ideeën ontstaan die anders zijn dan anders, daar krijg ik echt energie van. Dan nog de tijd vinden om ze uit te werken ;-)'

Beeld hieronder: uit de hilarische Nespresso scène van de Amerikaanse versie van The Office S9E11 titled ‘Suit Warehouse’ (TV Episode 2013)

Still uit The Office Nespresso scène
Still uit The Office Nespresso scène

5. 'Vakantie betekent toch ook bezig zijn met ons merk, met de klant, met de customer experience, met ons product'

'Mijn laatste onderwerp is er één die natuurlijk niet mag ontbreken… vakantie. Vakantie betekent naast mooie plekken ontdekken en tijd voor elkaar nemen, toch ook bezig zijn met ons merk, met de klant, met de customer experience, met ons product. Alles wat ik hoor en zie sla ik op in mijn notities om na de vakantie verder mee aan de slag te kunnen. Zodoende blijft het tijdens de vakantie ook niet in mijn hoofd zitten en kan ik mij wel weer gewoon richten op waar het tijdens vakantie om gaat, genieten van de omgeving en tijd samen doorbrengen met mijn man en dochter.

Ook de gesprekken met een goed glas wijn met mijn man zijn enorm waardevolle momenten, zonder dat we het plannen wordt er toch gereflecteerd op elkaars werk; waar lopen we tegenaan en wat willen we verbeteren? Heel mooi en bijzonder om hier samen over te kunnen sparren!'

Debora de Roos op Ibiza
Debora de Roos op Ibiza

Komende week is Daan Remarque, communicatie- en gedragsstrateeg, curator van #RPOTDFAW.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie