Premium

TNT Post in UK verder als Whistl

Het Nederlandse TNT Post gaat in Engeland verder met een nieuwe naam en een nieuw logo. De wijziging is een voortvloeisel uit de splitsing in 2011 tussen TNT Post en TNT Express.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Daarbij werd overeen gekomen dat Express de naam TNT zou houden en Post zou rebranden. Sutcliffe Reynolds Fitzgerald heeft het proces van rebranding begeleid. Volgens John Sutcliffe managing en creative director bij SRF was het streven om het nieuwe merk veel menselijker, vriendelijker en klantgerichter te maken. Whistl heeft de ambitie om het end-to end-afleveren verder uit te breiden en met veel meer postbodes aanwezig te zijn in de Britse straten, waardoor het - veel meer dan nu het geval is - een echt consumentenmerk zal worden. ‘Vandaar dat het merk veel benaderbaarder en zachter moest worden. Er staan mensen voor de voordeur.’




Volgens Senior designer Simon Grigg klinkt Whistl muzikaal en refereert het aan het fluiten van de postbode. Voor de typografie is gebruik gemaakt van Tondo typeface, kapitalen en koppen zijn een variant van Gotham Rounded. Het oranje is een restant van TNT Post en refereert aan het verleden van het merk. Bovendien wordt het als ‘helder, warm en menselijk’ gezien.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie