Eindejaars polis-hoppen: 5x verzekeren zonder zorgen

Enzo's Monday Motion: verzekeringen

Het jaar loopt niet alleen ten einde, ook je inboedel-, auto- en zorgverzekering zijn mogelijk aan hun laatste termijn bezig. De polisboeren ontwaken uit hun zomerslaap en zetten hun tanden in de reclameblokken. Bij deze vijf buitenlandse verzekeraars die (gelukkig) niet paraderen met hun prijzen.

1. De meeste dromen zijn bedrog

Geen zorgen, Allianz ruilt de gebroeders Coronel niet in voor Marco Borsato. Alhoewel de strekking hetzelfde blijft.

Wie zich verzekert, wil er ook ooit gebruik van maken. Alhoewel een levensverzekering gevoelig kan liggen, geeft Allianz er een leuke twist aan. Sterk concept van TBWA uitgevoerd door Big Fish en geregisseerd door Claas Ortmann.

2. Leef!

Ons Calvinistische kikkerlandje kan wellicht wat leren van de Casual Kiwi's: de beste momenten in je leven zijn vaak wanneer je in het moment leeft en de chaos omarmt.

Geen olifant in een porseleinkast, maar een heuse battle tussen een dinosaurus en een eenhoorn. Wellicht nóg leuker is de rolverdeling, waarbij paps de pony vrijuit rond galoppeert. Het concept van DDB New Zealand zit niet op angst, maar op joy of life. Super sterk geproduceerd door Goodoil, geregisseerd door Adam Gunser. Special props gaan naar Alt.VFX Australia voor de levensechte beestenboel.

3. Ondersteboven

Ook al ben je nog zo voorzichtig, een ongeluk zit in een klein hoekje. Gelukkig staat het Britse GoCompare altijd aan je zijde. 

Het zijn niet de perfecte wachtrijen of de dry Gin die mij tot een Anglofiel maken. Ik ga gewoon heel goed op de droge humor van de Brit. Regisseur Jeff Low serveert een Britse 12 steden, 13 ongelukken die ogenschijnlijk slecht afloopt. De casting is hilarisch en de executie is fingerlicking good. Concept van Droga5.

4. Help me, help you

De Amerikaanse maatschappij Progressive laat er geen gras over groeien. Zelfs natuurschade is bij hen volledig gedekt!

Menigeen krijgt al de kriebels bij het alleen al denken aan het bellen van een helpdesk. De insteek van Arnold Worldwide is echter wel heel mooi gevonden: horror meets comedy meets conversie. 

5. Mr. Mayhem

Van je vrienden moet je het hebben, dus zoek ze zorgvuldig uit. 

Al een decennium lang personificeert Mr. Mayhem alle mogelijke gevaren namens verzekeringsmaatschappij AllState. Van peuterpuber tot waardeloze waakhond, acteur Dean Gerard Winters heeft het allemaal in huis. Vraag je jezelf af waarvan je hem herkent? HBO’s eerste hitserie uit 1997 Oz (een aanrader op zich). 

Onder de streep

Wellicht kiezen Nederlanders hun verzekeringen meer uit op verstand, dan op gevoel. Maar ik ben toch wel benieuwd wat er zou gebeuren als ‘onze’ verzekeraars iets eerder ontwaken. 

 

Enzo Greco is Motion Director van Born05.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie