Bizarre Twitter-woede van Tinder was een vooropgezette PR-stunt

Dating-app verloor zijn hoofd niet, maar plande de 31 tweets welbewust

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Verloor Tinder zijn hoofd toen het twee dagen geleden in een uithaalde naar journaliste Nancy  Jo Sales van Vanity Fair? Het lijkt er niet op, aldus de Amerikaanse site , dat stelt dat er allerminst sprake was van een publieke driftbui op Twitter. De boze reactie was gepland.

Er is daarvoor een aantal argumenten, onder meer het feit dat het artikel in Vanity Fair waarop Tinder reageerde al een week oud was. Die termijn laat zich moeilijk verenigen met een vlaag van verstandverbijstering. Ook is het nogal onwaarschijnlijk dat iemand die achter de socialemediaknoppen zit bij de dating-app de kans zou krijgen tientallen verontwaardigde tweets te sturen.

Maar het belangrijkste bewijs wordt geleverd door BuzzFeed-reporter Claudia Koerner. Zij tweette gisteren dat ze vantevoren was getipt over de ophanden zijnde Twitter-storm. Volgens Koerner was het PR-bureau Rogers & Cowan die haar vertelde dat het samenwerkte met Tinder en dat ze het Twitter-account van de dating-app in de gaten moest houden - ze zouden met een reactie komen op het Vanity Fair-artikel.

Dat gebeurde en het trok de nodige aandacht; de tweets gingen de wereld over. De boodschappen die erin zijn opgenomen profileren Tinder als app die zorgt voor emancipatie van homo&;s in landen waar homoseksualiteit is verboden, als een betrouwbare app die is gekoppeld aan Facebook, als een manier om betekenisvolle vriendschappen te sluiten voor miljoenen mensen, en niet te vergeten: je kunt je Instagram-profiel er ook aan koppelen. Hebben ook miljoenen mensen gedaan. 

Tinder wist heel goed waar het mee bezig was, een andere conclusie is er niet te trekken. Oordeel zelf:

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie