Nieuwe directeur voor ADCN

De ADCN heeft de csd van Frog Design als directeur aangetrokken. Hij moet de club verder professionaliseren. 'We moeten veranderen anders gaat het echt mis.'

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dinesh Sonak (34) wordt per 1 april de nieuwe directeur van de ADCN. Dit heeft voorzitter Lode Schaeffer tijdens de nieuwjaarsborrel van de ADCN bekendgemaakt. Met de benoeming van een directeur hoopt de ADCN, in de woorden van voorzitter Lode Schaeffer, aan slagkracht te winnen.

Schaeffer: ‘Het bestuur is creatief genoeg en de organisatie staat. Maar er is, of was niemand die de ideeën en plannen verder coördineerde en tot leven bracht. Dinesh wordt een soort trainer, die de visie van een club in de praktijk brengt.’ ADCN maakte in september bekend op zoek te zijn naar een full time directeur die Nederland als reclameland op de kaart moet zetten.

Sonak is nu nog csd van Frog Design. Hij studeerde economie in Groningen en werkte bij THNK (Amsterdam School of Creative Leadership).

Sonak en Schaeffer lichten in een interview dat deze week in Adformatie verschijnt toe, hoe ze de ambities willen waarmaken:

Schaeffer: ‘We moéten veranderen, anders gaat het echt mis. Anders slaapt het in zichzelf gekeerde clubje, met de bekende coryfeeën in de jury’s, dat bestaat bij de gratie van de Lampen-uitreiking langzaam in.&;

Dinesh Sonak: ‘Dat zou bij elk ander bedrijf ook gebeuren, als je niet vernieuwt en verjongt. Dan blijf je gewoon doen wat je altijd doet en worden het personeel en de klant ouder, terwijl de wereld om je heen in rap tempo verandert.’

De crisis heeft veel kapot gemaakt. Is er bij creatieven sprake van een lost generation?

Schaeffer: ‘De nieuwste generatie is niet verloren, die weten niet hoe het vroeger was. Jij hebt het over de tussengeneratie, tussen de 30 en 40, daar vind je schuimbekkende mopperaars tussen. Ja, die transitie is lastig. Maar er is een schreeuwende behoefte aan positieve denkers.’

Sonak: ‘Wat ik de nieuwe generatie wil meegeven: laat je niet afschrikken door die donkere tijden. Jullie moeten juist weer meer risico durven nemen dan jullie directe voorgangers hebben gedaan, of hebben kunnen nemen. Er is zoveel behoefte aan nieuwe creativiteit.’

En: moeten jullie ook niet gewoon fuseren met de SpinAwards?

Schaeffer: ‘Wat mij betreft gisteren nog. Maar de SpinAwards is een bedrijf, wij zijn nog een stichting. Maar behalve dat we inmiddels veelvuldig in elkaars jury’s zitten, zijn de eerste verkenningsgesprekken er al!’

[Foto:©chrisvanhouts]

Lees het hele interview met Dinesh Sonak en Lode Schaeffer in de nieuwe Adformatie die vandaag verschijnt.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie