SNS Bank wil no-nonsense bank worden

SNS Bank gooit het roer radicaal om met een nieuwe campagne - ‘Heel normaal SNS' van FHV BBDO - logo en nieuwe winkels.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

SNS zegt in een persbericht dat ze ‘geleerde lessen van de afgelopen jaren in een duidelijke visie op de toekomst vertaalt’ en dat ze wil terugkeren ‘vanuit haar sociale oorsprong’, naar de kernactiviteiten: &;eenvoudige betaal-, spaar- en hypotheekproducten met een duidelijk voordeel voor klanten&;.

Dick Okhuijsen, directievoorzitter van SNS Retail Bank, de moeder waar het merk SNS onderdeel van uitmaakt, wil dat het consumentenvertrouwen in de bank terugkeert.

Onderzoek

Onderzoeksbureau Motivaction deed in juli in opdracht van SNS  (pdf) onder 1.200 Nederlanders  naar wat zij vinden van de Nederlandse banken. 

- 43 procent van de Nederlanders vindt banken één pot nat.

- 75 procent vindt dat banken onvoldoende hebben geleerd van het verleden.

- 77 procent zegt dat banken niet goed naar hun klanten luisteren.

SNS (sinds de nationalisatie in februari 2013 een staatsbank) krijgt in het onderzoek het laagste rapportcijfer van de grote vier banken: een 5,5.

De ondervraagden gaven volgens SNS aan dat ze verwachten dat bij een bank die normaal bankiert, ‘het bieden van eenvoudige en simpele producten’ bovenaan staat. Men is klaar met de hoge bonussen en het eigen winstbejag.’

Menselijke gewoontes

Dick Okhuijsen zegt dat SNS, om dit te bereiken, bestaande bankgewoontes gaat doorbreken. ‘Geen onzinnige regels maar met menselijke gewoontes’.

Zo zullen klanten niet in een keuzemenu terechtkomen als ze bellen, maar krijgen ze een persoon aan de lijn die hen verder helpt. Ook is het de bedoeling dat er SNS-winkels (60 is de bedoeling) worden geopend, en kantoren niet gesloten. De bank wil in contact blijven met de klanten om te kijken wat er nog meer kan veranderen.  

Okhuijsen: ‘Daarom hebben we van SNS afgekondigd. In deze 100 dagen gaan we met onze klanten in gesprek over normaal bankieren en de daden die daarbij horen uitvoeren. Het is werk in uitvoering.’

Credits

Bureau: FHV BBDO

Creatie: John de Vries, René Verbong 

Creative Director: Mark Muller

Accountbehandeling: Elwira Stuur, Niels Heimens, Fiscal Peters

Strategie: Arnd Jan Gulmans

Verantwoordelijk bij SNS: Marketing- en communicatieteam SNS

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie