Radio blijft populairst voor het ontdekken van nieuwe muziek

Vrienden en familie zijn de tweede bron.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Met de opkomst van online muziekdiensten als Spotify, Pandora en iTunes kunnen muziekliefhebbers digitaal  nieuwe muziek ontdekken. Bijna op maat gesneden.

Toch blijkt dit allemaal weinig van invloed. De populairste manier om nieuwe muziek te ontdekken, blijft namelijk de good old radio, aldus onderzoek  van Edison Research en Triton Digital. Mond-tot-mondreclame via vrienden en familie is de tweede  populaire manier om verrast te worden door nieuwe muziek.  YouTube volgt op een derde plek.

De gegevens zijn gebaseerd op een enquête onder  950 Amerikanen ouder dan 12 jaar, die allen aangaven  dat up-to-date blijven met   muziek  "zeer belangrijk" is of in ieder gaval "een beetje belangrijk." 

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie