Apple onder druk, Bol.com en Google stijgen snel

Welk merk dient als het grote voorbeeld in de marketing? Wie stijgt in achting en wie verliest professionele bewonderaars? De Grote Marketing Enquête 2013 wijst uit dat Apple nog altijd bovenaan staat, maar goodwill kwijtraakt. Bol.com en Google stijgen stevig.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het hele onderzoek is terug te lezen in ons septembernummer, dat 6 september op de mat valt. We lichten hier alvast een tipje van de sluier op. Op de vraag 'Wie is uw marketingheld?', wordt dit jaar anders geantwoord van andere jaren.

Apple heeft nog steeds een leidende positie, maar ziet de straatlengte voorsprong op de concurrentie langzaam verdwijnen. Het raakt maar liefst meer dan 10% van de stemmen kwijt.

Onder druk
Het is niet het enige merk dat langzaam wat onder druk komt te staan. De 300+ marketing-executives, allen lezers van het Tijdschrift voor Marketing, gaven ook aan dat Albert Heijn, Facebook en Hema wat van hun glans aan het verliezen zijn. De laatste twee merken zijn zelfs uit de top-10 verdwenen.

Stijgers
Winnaars zijn er ook, de merken die het aanmerkelijk beter doen in de ogen van de ondervraagde marketeers. Bol.com en Google stijgen stevig, de KLM doet dat gestaag. Hulde is er ook voor Wehkamp, Coca Cola en voor de nieuwkomers Coolblue en Samsung.

De uitslagen van Grote Marketing Enquête zijn te lezen in het septembernummer van Tijdschrift voor Marketing, en vormen de rode draad voor het Grote Marketing Congres 2013, op 8 oktober aanstaande in de Amsterdam Arena. Dat congres draait dit jaar volledig om marketingkansen en -uitdagingen voor 2014. Een dag boordevol workshops, cases, inspirerende collega's en boeiende sprekers met verfrissende visies. . Schrijf je nu in!

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie