Betalen voor een antwoord

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Op van de Telegraaf las ik gisteren het bericht dat een service aanbiedt waardoor bedrijven consumenten kunnen aanbieden tegen betaling een e-mail sneller te beantwoorden.
Hoe meer de consument betaalt hoe sneller de mail beantwoord wordt. Een gratis antwoord kan ook nog steeds, maar dit laat langer op zich wachten.

Hebben we hier weer met een dienst te maken die techniek gestuurd is zonder dat er behoeft aan is?
Of is dit juist de oplossing voor diensten organisaties, zoals UPC, Essent, Scarlet etc, die heel veel vragen via de mail krijgen?

Als voorbeeld van het nut van deze dienst vertelt directeur Tim Wijnen hoe hij drie jaar geleden tijdens een vakantie op Cyprus op het idee kwam.

Hij vroeg Planet Internet toen per mail hoe hij vanaf die plek lokaal kon inbellen om zijn mails op te halen. Hij kreeg direct antwoord dat Planet er zo spoedig mogelijk op terug zou komen. Ondanks talloze herhalingen wacht Wijnen nog op een verdere response.

Ik veronderstel dat Wijnen wel voor zijn dienst wil betalen, maar of de gewone consument dit ook wil? Uit de reacties op het artikel blijkt van niet...

Betalen voor service die gewoon geleverd moet worden, waar je al voor hebt betaald en die je ook mag verwachten.

Goh, vroeger heette een snelle reactie gewoon serviceverlening.

Het is al belachelijk dat je voor de klantenservice van met name de Nuon of Upc, 0900 nummers moet bellen terwijl het probleem vaak bij hun ligt.

Deze mensen hebben denk ik een goed punt.
Maar voor organisaties die zich helemaal op de prijs positioneren zou dit wel eens van pas kunnen komen. De basis dienstverlening is gratis, maar wil sneller antwoord dan moet je er voor betalen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie