De waarde van executie in web 2.0

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

is een nieuw boek geschreven door de mensen achter 37signals. Het boek gaat volgens de ondertitel over 'The smarter, faster, easier way to build a succesful web application'. Klinkt als een technisch verhaal, maar het gaat in essentie over de filosofie van succesvol productontwikkeling en vermarketen in een web 2.0 omgeving.

Zo keren ze zich tegen de trend van de zogenaamde , het opleveren van half affe producten. Een goede executie is essentieel voor het succes. Het boek bevat interessante en praktische inzichten voor iedereen die succesval online dienstverlening wil ontwikkelen.

maakt online applicaties die helemaal passen in de web 2.0. Voor project management en collaborative working. Met een vooruitstrevende simpelheid in interface design met -technologieen. Backpack, writeboard, ta-da lists hebben allemaal hun kracht in simpelheid en doelgerichtheid.

Die focus op eenvoud voeren ze door in alles; bij het product zelf in het selecteren van de product features, het design, de copy, maar ook in het realiseren van het product met het 'stay lean' credo. Kleine teams in kleine projecten met overzichtelijke stappen zonder meetings.

Het klein houden van projecten zal helaas niet voor elke online toepassing kunnen opgaan ben ik bang. Grote portals voor online bankieren bijvoorbeeld vergen nou eenmaal wat meer projectteamleden. Maar de achterliggende filosofie kan iedereen helpen.

Een sterk concept neerzetten en bewaken (the big idea), beter een goed product met minder features dan veel features die slecht werken, en vooral veel aandacht voor de executie. Een goed product is waardeloos als niemand het kent. Het boek beschrijft dan ook uitgebreid over de mogelijkheden van de nieuwe lean maar succesvolle promotievormen zoals blogs.

In de netwerkeconomie zal het verschil worden gemaakt door goede executie. De drempels om online diensten te ontwikkelen zijn laag, er komen veel nieuwe initiatieven online. Zonder aandacht voor de executie en de nazorg zal een product geen succes kennen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie