Eurobest: Nederlandse inschrijvingen blijven achter

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het aantal Nederlanders dat zich heeft ingeschreven voor het reclamefestival, dat vanaf morgen Amsterdam aandoet, blijft achter.

Vorig jaar werd voor het eerst een fysiek reclamefestival rondom de Eurobest Awards gehouden in Stockholm. Het aantal Zweden dat zich daarvoor als ‘delegate’ aanmeldde lag hoger dan de krappe 100 Nederlanders die zich nu hebben ingeschreven.

Volgens festival-ceo Philip Thomas heeft het niet te maken met de recessie, omdat het aantal inschrijvingen overall is gestegen tot ruim 700, vergeleken met 650 vorig jaar. Thomas: ‘We hebben hier de komende dagen bezoekers uit 35 verschillende landen, dus daar zijn we behoorlijk blij mee. De gemeente en de verschillende bedrijven hebben ons flink ondersteund, dus de keuze voor Amsterdam is goed geweest. Het is alleen jammer dat niet meer Nederlandse bureaus het festival bezoeken. Ik heb er geen goede verklaring voor. Het zijn moeilijke tijden en mensen hebben het druk, maar we hebben veel verschillende opties geboden, zoals de mogelijkheid alleen naar de uitreiking te gaan. Overigens kan inschrijven nu ook nog.’

Eurobest begint morgen in de Beurs van Berlage met een seminar van Crispin Porter + Bogusky en Burt. Het festival duurt tot en met vrijdagavond wanneer de Eurobest Awards worden uitgereikt. Behalve een vol seminarprogramma, worden voor bezoekers vele borrels en feesten georganiseerd.

Hieronder zijn de interviews met Eurobest-sprekers te vinden die de afgelopen weken in Adformatie zijn verschenen.
Stéphane Xiberras (BETC Euro RSCG)

Klas Jonsson (Acne Digital)
Adformatie-029-Eurobest-3.pdf
Marc Cridge (Glue Londen)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie