Online Tuesday vervangt 212 Amsterdam

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Traffic4U en Newpeople hebben zich terug getrokken uit 212 Amsterdam. Beide komen nu met , waarin ook DQ&A, Energize, Marketingfacts participeren.

werd vijf jaar geleden opgericht door Fris Idee, gesteund door onder meer Tijdschrift voor Marketing, Doubleclick en Sanoma Uitgevers. Traffic4u en Newpeople waren tot voor kort eveneens partner van 212 Amsterdam. Lisa Dijkstra van Traffic4u en voorzitter van online tuesday, verklaart echter dat 'in goed overleg' is besloten om hiermee te stoppen. “Gezien de belangstelling van 212 was het noodzakelijk om de organisatie verder te professionaliseren. Dit bleek niet mogelijk met de 212 partners. De online markt is constant in beweging en een kwalitatieve bijeenkomst aanbieden is daarom essentieel. Door samen te werken met DQ&A, Energize en Marketingfacts kunnen we de benodigde innovatie bieden en waarborgen.”

De opzet van Online Tuesday is verder gelijk aan 212 Amsterdam. Het gaat om een maandelijkse bijeenkomst in Felix Meritis waarbij specialisten in één uur een onderwerp behandelen op het gebied van online marketing. Daarna begint het netwerken en de borrel. De eerste aflevering, dinsdag 13 oktober, trapt af met Marco Derksen (IAB Nederland en Marketingfacts.nl). Marcel Vogels (MeMo2) en Ben van der Burg (WebAds). Zij geven inzicht in de trends, facts and figures van het veranderende online media landschap.

UPDATE
Inmiddels heeft het bestuur van 212 Amsterdam zich beraad. In een verklaring geeft het de volgende verandering af:

5 jaar geleden is 212Amsterdam ontstaan uit frustratie van de bestaande borrels op dat moment. Het ging meer om het bestuur, de borrels waren niet gratis, en de barrières om toegelaten te worden waren hoog.
fris idee heeft toen gedacht dat dit beter kon:
Gratis toegang voor iedereen, inclusief borrel
Een korte inhoudelijke sessie met daarna tijd om bij te praten met collega’s
Een informele organisatie zonder bestuur zodat er geen tijd aan onnodige zaken wordt besteed
Alle sessies zijn inhoudelijk en worden niet ‘verkocht’ aan de hoogste bieder.
5 jaar later kan gesteld worden dat 212Amsterdam een fenomeen in de digitale wereld is geworden.

Op naar de volgende 5 jaar

Langzamerhand kwam er toch een overlegcultuur in de organisatie van 212Amsterdam, waarbij de organisatiestructuur belangrijker werd dan de sprekers. We werden net als al die andere borrels/clubjes. Ook wordt het steeds moeilijker om originele sprekers te vinden buiten het kleine clubje dat altijd overal hun verhaal wel willen afdraaien.

Daarom gaan we het vanaf nu anders doen: Internationale sprekers

We gaan niet meer op een vaste avond een presentatie houden, maar schikken ons naar de agenda van internationale topsprekers zodat we weer terug gaan naar de kern van 212Amsterdam: inhoudelijke sessies voor iedereen.

Ook zullen we niet maandelijks een borrel geven maar een groot event een paar maal per jaar zodat de kring bezoekers groter wordt dan alleen de "ingewijden".

Kortom: de volgende 5 jaar gaat 212Amsterdam weer de trend in borrelend Nederland zetten net zoals we dat gedaan hebben in de afgelopen 5 jaar!
Binnenkort kun je een mailtje verwachten met de eerste aankondiging van een inspirerende spreker!

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie