Ouders van Verongelukte Kinderen maken indringende campagnespot met louter emoticons

Automobilisten gewaarschuwd hun smartphone niet te gebruiken in de auto

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Een groot wit scherm, onverwachte muziek en enkel de kleine, vrolijke ‘emoji’s’ en smileys die we kennen van onze smartphones. De film van Ouders van Verongelukte Kinderen (OVK) roept op intrigerende wijze weggebruikers op om niet hun smartphone te gebruiken in de auto. 

De film is gemaakt door communicatiebureau Happiness in Brussel. De film zal te zien zijn in 425 Belgische bioscopen en op internet.

Fatale gevolgen

&;Met steeds meer connectiviteit en functies op onze smartphones begint de auto op een mobiel kantoor te lijken. Dit kan fatale gevolgen hebben voor jezelf, maar vooral voor andere onschuldige weggebruikers,’ aldus Koen Van Wonterghem van OVK. Alleen al in België vallen elk jaar zo’n 239 doden in het verkeer door afleiding die ontstaat door smartphonegebruik.

Liefdesverhaal

De film vertelt het liefdesverhaal van een meisje dat de jongen van haar dromen ontmoet, tot één smiley daar een abrupt een einde aan maakt. ‘We willen weggebruikers met deze film een spiegel voor houden, door iets ogenschijnlijk onschuldigs zo fataal te laten zijn&;, zegt Koen Van Wonterghem van OVK. &;De cinema, een plek waar veel mensen gefocust zijn en waar muziek en beeld elkaar perfect versterken, is bij uitstek geschikt om de boodschap over te brengen. En zeker niet onbelangrijk, omdat mensen na afloop vaak weer in hun auto stappen,’ aldus Van Wonterghem.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie