Premium

Zo leer je storytelling

Meet Hildo, al een decennium mijn favoriete online storyteller. Een nuchtere Groninger die alle aardbevingen overleefde.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Geen makkelijke tijd voor bureaumensen die minimaal zesmaal daags over ‘branded content’ en ‘storytelling’ moeten lullen. Want die kant gaat het vak op, hè. Lastig hoor. Een besprekingsverslag is de enige verslaggeving waar de gemiddelde reclamemens ervaring mee heeft. Met de skills voor storytelling is het niet veel beter gesteld. 

Als consumenten je voor 100K gemaakte Sterblok-story van 30 seconden wegzappen, hoe moet je dan de aandacht voor het grote merkverhaal vasthouden op al die paid, earned and owned media? Ik ga je geen peperduur seminar aanpraten: dit is een gratis online zomeraanbieding.

Meet Hildo, al een decennium mijn favoriete online storyteller. Een nuchtere Groninger die alle aardbevingen overleefde. Hildo, die al een hipsterbaard had toen de meesten van ons nog met nesthaar rondkropen. Hildo leert je storytellen met prachtonderwerpen als kajakken, paddenstoelen plukken, zoetwatervisjes houden, zwartkruitschieten, astronomie, koken en nog veel meer.

Hildo neemt je mee op z’n ontdekkingsreis naar alweer een nieuwe hobby. Gaat het lukken en is het echt zo leuk als het aanvankelijk leek? Een aquarium beginnen of leren parapenten (Hildo heeft enorme hoogtevrees). 
Je krijgt een schat aan informatie, vrolijk verpakt in een hoogstpersoonlijke belevenis.

Daarmee heeft hij al vier gouden elementen in handen: een persoonlijk relaas, een herkenbaar thema (de milde obsessie), een klassieke spanningsboog (obstakels, catharsis) en praktische informatie. Lekker geschreven en ook zijn foto’s hebben een uniek handschrift.

Hildo’s onderkomen heeft een hoog trailertrashgehalte dat alles een uniek patina geeft: soms kun je de foto’s bijna ruiken. Voeg daarbij de nodige zelfspot (zie ook Hildo’s huis, Hildo’s tuin en Hildo’s gourmet):

‘Sommige mensen lopen nooit ergens warm voor. Da’s ook niet leuk, denkt Hildo. Of misschien maakt het die mensen niet uit, kan natuurlijk ook. Gelukkig is Hildo nog nooit schouderophalend door het leven gegaan. Interesses zijn best interessant hoor!’

Zeker als je ze zo weet te brengen als Hildo. Pak een strandstoel, een biertje en surf snel naar twolefthands.nl. 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie