Zo verover je met advertenties de harten en huizen van jouw doelgroep

5 bruikbare strategieën die sleutel vormen tot succesvol adverteren.

In een wereld waarin stijl en duurzaamheid samenkomen, is de Home & Decoration branche meer dan ooit dynamisch. Marktplaats, als het kloppende hart van interieurliefhebbers, biedt een gouden kans voor marketeers in deze branche. Ontdek hoe je jouw producten het best onder de aandacht brengt en de juiste doelgroep bereikt.

Nederlanders zijn over het algemeen ruim tevreden met hun interieur. Dit blijkt uit onderzoek van Marktplaats, waarvoor ruim duizend Nederlanders zijn ondervraagd. We geven ons interieur gemiddeld een 7,5. Als het gaat om interieurstijl kiest Nederland voor modern (27%) en landelijk (20%). Mannen geven daarbij vaker de voorkeur aan modern dan vrouwen (34% versus 20%). Dit ziet de handelssite ook terug in haar jaarcijfers binnen de categorie Huis en Inrichting. Er werd in de zoekbalk van Marktplaats maar liefst 478 duizend en ruim 68 duizend keer naar landelijk en modern interieur en accessoires gezocht. Binnen de landelijke woonstijl werd het meest gezocht naar het merk Rivièra Maison (bijna 1.1 miljoen keer).

Hieronder volgen 5 bruikbare strategieën die sleutel vormen tot succesvol adverteren in 2024.

1. Duurzaamheid als kern van jouw campagnes
Als marketeer in de Home & Decoration branche ben je waarschijnlijk al bewust van de groeiende behoefte aan duurzame oplossingen. Marktplaats vroeg ruim duizend Nederlanders naar hun grootste ergernissen in en rondom het huis. Wat blijkt? Volgens de helft (46%) van de ondervraagden is dat energieverspilling. Breng dus innovatieve, duurzame producten onder de aandacht en leg de nadruk op hun bijdrage aan een groener huis en een groenere toekomst.

2. Vintage meets Modern: Creëer een unieke mix in je campagnes
De trend van het combineren van moderne stijlen met vintage charme op Marktplaats biedt marketeers de kans om producten te promoten die deze eclectische mix omarmen. Of het nu gaat om hedendaagse decoratieve items met een vleugje nostalgie of moderne technologie verpakt in een vintage esthetiek, zorg ervoor dat jouw campagnes inspelen op deze verlangens van de Marktplaatsgebruiker.

3. Bouw aan je merkimago
Specifieke merken, zoals Rivièra Maison en Ikea, hebben een speciaal plekje veroverd in de harten van Home & Decoration liefhebbers op Marktplaats. Als marketeer is het slim om jouw producten te positioneren in lijn met deze gevestigde merken. Richt je campagnes op accessoires die perfect passen bij landelijke woonstijlen of moderne alternatieven voor geliefde Ikea-producten.

4. Content dat inspireert en verkoopt
Met het gegeven dat veel Nederlanders bij anderen naar binnen gluren voor inspiratie, is het creëren van inspirerende content een waardevolle strategie. Denk aan content zoals branded content, video's of display advertising die niet alleen jouw producten laten zien, maar ook laten zien hoe ze naadloos integreren in verschillende interieurstijlen.

5. Timing is alles: Seizoensgebonden kansen benutten
Voor marketeers binnen de Home & Decoration branche is het van essentieel belang om in te spelen op seizoensgebonden behoeften. Presenteer jouw wintercollectie op het juiste moment en breng zomerse must-haves onder de aandacht wanneer de temperaturen stijgen. De juiste timing zorgt voor een impactvolle campagne.

Binnen de Home & Decoration branche biedt Marktplaats een schat aan mogelijkheden om jouw merk te laten schitteren. Jochem Zwetsloot zegt hierover: “Marktplaats is dé plek voor adverteerders om hun doelgroep te bereiken. Een van onze meest bezochte categorieën is Huis en Inrichting, waar gebruikers op zoek zijn naar een goede deal of zich laten inspireren. Met het Advertising Team helpen wij adverteerders die actief zijn in deze branche om succesvolle branding - en performancecampagnes op te zetten met onze brede set aan impactvolle formats, rijke first party data en user insights.”

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →