40% tijd online op mobile device

In dit artikel de harde cijfers over de rise in mobile devices uit onderzoeken van comScore en Nielsen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het device en internetlandschap is voorgoed veranderd. De pc is inmiddels in vele huishoudens gedegradeerd tot een stuk tja...wat is het eigenlijk? De pc is al lang niet meer het primary device in ieder geval waarmee consumenten online gaan en staat vaak ook gewoon nog maar ergens te staan.

De verkoop van pc’s groeit niet meer tegenwoordig en waarschijnlijk ook niet meer in de toekomst aangezien veel mensen nu (als hun pc stuk is) aangeven over te gaan op een ander device of in ieder geval niet meer te gaan voor meerdere pc's.
De pc als device wordt vaak vergeleken met e-mail als communicatiemiddel, beide ouderwets als je het de jeugd vraagt.

Onderzoek comScore en onderzoek Nielsen komen overeen

2012 zou het jaar moeten zijn waarin alle twijfel over de impact van mobiel opzij zou moeten zijn geschoven. ComScore en Nielsen kwamen met twee interessante rapporten met betrekking tot mobiel.
ComScore voorspelt dat smartphones en tablets steeds meer in gebruik genomen worden en voorspelt ‘form factor’ blurring. ComScore voorziet ook dat mobile advertising een branding medium wordt. Het 4G netwerk dat op komst is zal zorgen voor nog meer mogelijkheden.

Voor wie nog steeds niet gelooft in de toekomst van mobiel, onderstaande tabel in het onderzoek waaruit blijkt dat 40% van alle tijd online op mobile devices wordt gespendeerd. Als het navigatie, muziek, het weer en sociale netwerken betreft is de tijd op mobiel zelfs méér dan op de pc. De verwachting is dan ook dat over een aantal jaren de algehele verhouding 50/50 zal zijn of misschien zelfs 60/40 voor mobiel.

Een rapport van Nielsen laat gelijke gegevens zien in een globaler perspectief en focust meer op mobile advertising. De meeste van de gebruikers van mobiel zien elke dag wel een advertentie. De meeste van de gebruikers hebben ook geen bezwaar tegen advertenties als dit betekent dat ze gratis content krijgen of van andere services gebruik kunnen maken. De houding van de gebruikers tegenover mobile advertising zie je in onderstaande grafiek:


Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie