ADCN lanceert zomerprogramma voor creatieven en marketeers

In de nieuwe serie activiteiten wordt het meest innovatieve en spraakmakende creatieve werk besproken en gaan creatieven en marketeers in discussie over de toekomst van het vak.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

 

Komende dinsdag 3 juni is de aftrap met Mark Woerde (Lemz), de kersverse winnaar van de D&AD Black Pencil Award, die zijn visie op advertising met maatschappelijke impact en het complete verhaal achter het prijswinnende Sweetie-werk komt delen in ClubADCN. 

‘De zomeravonden bij de ADCN zijn een voorproefje van een uitgebreid programma aan nieuwe activiteiten op het gebied van inspiratie, educatie en co-creatie dat de ADCN in het najaar gaat brengen. Deze activiteiten moeten bijdragen aan onze missie om van Nederland het beste creatieve collectief van de wereld te maken. Maar vooral ook om de samenwerking tussen marketing en creatie te verbeteren en samen tot innovatief en impactvol werk te komen’, zegt ADCN-directeur Dinesh Sonak

Het zomerprogramma zal verschillende thema&;s aansnijden. Zo gaat ADCN-voorzitter Lode Schaeffer op 5 juni in discussie met Eva Zahrawi Ruiz, hoofd merk en marketingcommunicatie van Vodafone, over nieuwe vormen van samenwerking tussen marketingteams en creatieven.

Eva Ruiz kondigde onlangs aan haar bureaumodel op een flexibele manier in te gaan richten. 

Op 25 juni is Mark van der Heijden in Nederland om verslag te doen van zijn avonturen als &;the Backpacker Intern&;. Mark is op wereldreis en verhuurt zichzelf als copywriter aan topbureaus en goede doelen in ruil voor een slaapplaats.

Tijdens deze avond staan cultuurverschillen in creatie en marketing tussen bijvoorbeeld Azie, de Verenigde Staten en Nederland centraal.

Op 3 juli organiseert de ADCN samen met Orange Lions de officiële review van Cannes Lions 2014 in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam, met het allerbeste werk en &;the one that got away&; geselecteerd en toegelicht door de Nederlandse juryleden in Cannes, onder wie Rick Chant (We Are Pi), Claire Parker (DesignBridge), Roel Welling (WeFilm) en Wesley ter Haar (MediaMonks). 

Het zomerprogramma sluit op 10 juli af met een sessie over ondernemerschap, waarin creatieven vertellen over hun ervaringen bij het opstarten van hun eigen merken, producten en diensten, met onder anderen Maarten van Huijstee (Delight Agency) en Erwin van Kralingen (eerder werkzaam voor Doom & Dickson, nu Give.it). 

De ADCN is ook actief op de KunstRAI (4-9 juni) met de ADCN Gallery waarin vrij werk wordt vertoond van onder anderen Eugene Bay (VBAT), Alvaro Sotomayor (Wieden + Kennedy), Ramon Stalenhoef (SSSS + Orchestra), Thomas Widdershoven en Nikki Gonnissen (Thonik) en David de Winter (Staaf). Met deze activiteit wil de ADCN de veelzijdigheid van reclamemakers en vormgevers laten zien, en adverteerders aanmoedigen alles uit ze te halen wat er in zit.

Je kunt je registreren voor de verschillende evenementen via .

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie