Campagne van de dag: Nike viert Braziliaans sambavoetbal

In een land dat voetbal heeft omgetoverd tot kunstvorm viert Nike de Braziliaanse speelstijl met de introductie van ‘Dare to be Brasilian’. Wieden+Kennedy maakte de campagne.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De kern van deze is een korte video van de Engelse regisseur Daniel Kleinman waarin Neymar, Thiago Silva, David Luiz, Paulinho, Bernard en leden van de trainersstaf, inclusief Luiz Felipe Scolari (Felipão), een rol spelen. De video belicht de unieke stijl en mentaliteit van de spelers op het veld.

De video opent met de spelers die zich voorbereiden op de wedstrijd met het zingen van het Braziliaanse volkslied. Als de wedstrijd begint, schakelt de video van het veld naar Thiago’s wereld, geschoten in de stijl van een gangsterfilm. De scène gaat daarna over naar Felipão die het bevel voert over een team van vierjarigen in het tenue van het nationale elftal. Eén van hen is een jonge David Luiz.

Het script volgt het ritme van fictie en realiteit totdat het stopt bij een goal van Neymar, die afsluit met het statement: &;No one plays like us.&;

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie