Coolman VP programming bij Nickelodeon

Nickelodeon Northern Europe benoemt per direct de Nederlandse Victor Coolman als Vice President Programming en Janine Weigold als Director Acquisitions & Development Nickelodeon Northern Europe.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Beide zijn gevestigd in het Berlijnse hoofdkantoor en zullen rapporteren aan Milagros Alemán, General Manager Nickelodeon.

Als VP Programming voor Nickelodeon Northern Europe, blijft Victor Coolman de lineaire en niet-lineaire programmering aansturen voor alle content op de Nickelodeon platforms in de Noord-Europese regio (inclusief de Benelux, Scandinavië, Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk, Polen, Oekraïne en de Baltische staten). Daarnaast zal hij de content strategie van Nickelodeon binnen alle platforms leiden en verantwoordelijk zijn voor de multiregionale feeds Nick Jr Global, Nickelodeon Affiliate en Nickelodeon HD. De afdelingen Programming Analysis, Programming Operations en Language Localization van Nickelodeon North-Europe zullen blijven rapporteren aan Victor Coolman. Hij is gevestigd in zowel Berlijn als Amsterdam.
Coolman startte in 2005 bij Nickelodeon als Research Analyst en heeft sindsdien een belangrijke rol gespeeld in de groei van Nickelodeon Nederland naar marktleiderschap, het op een lijn brengen van de Nickelodeon programming strategieën in Noord-Europa, de lancering van Nickelodeon feeds Noorwegen, Zwitserland en Polen, maar de merken TeenNick, Nicktoons en Nick Jr Global. Voordat hij full-time bij Nickelodeon werkte, was Coolman tv-recensent voor het Nederlandse radiostation BNR Nieuwsradio.

Als Director Acquisities & Development Nickelodeon Northern-Europe, zal Janine Weigold worden belast met alle acquisities voor de 18 Nickelodeon branded kanalen binnen dit grondgebied, alsook het initiëren en het toezicht houden op alle Noord-Europese producties. Janine zal verantwoordelijk zijn voor de pre school tot tiener doelgroep op alle platformen. Weigold is gevestigd in Berlijn en startte in 2005 bij Nickelodeon als Acquisition Manager. Sindsdien heeft ze een belangrijke rol gespeeld bij de opbouw van de Noord-Europese content library. Een van haar grote prestaties was de Studio 100 franchise "Het Huis van Anubis" met succes op de Duitse markt lanceren, die vervolgens tot een internationaal succes uit rolde over diverse markten, waaronder de UK en de US.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie