Corned Beef Marketing geeft macht aan de surfer

Steeds meer aanbieders zetten internet slim, goedkoop, effectief en naar eigen inzicht in. Langzaam ziet de gevestigde orde – politiek, captains of industry, financiële maffia, oubollige reclamebureaus en andere conventionelen – hun macht smelten als sneeuw voor de zon.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Eind negentiende eeuw vestigden Engelse veeboeren zich in Argentinië. De grasrijke pampa’s bleken zeer geschikt voor het vetmesten van duizenden runderen voor de verkoop en dat leverde een flinke winst op. De markt raakte echter snel verzadigd en de veeboeren richtten hun vizier op de buitenlandse markt. Eén probleem: koeltransport bestond nog niet en grootscheeps veevervoer overzee evenmin. De oplossing was simpel en effectief: in blik. De export schoot omhoog, de economie bloeide als nooit tevoren en nergens ter wereld is de rundvleesconsumptie per hoofd van de bevolking zo hoog als in Argentinië. Allemaal door een andere blik.

Je blik bepaalt je marketing
Deze aanpak is een mooi voorbeeld van situatiegericht vermarkten van je product of dienst en laat ook zien wat je kunt bereiken als je ‘out of the box’ denkt. Je blik bepaalt je marketing. Geen ingewikkeld marketingplan volgens het boekje, geen dure reclamecampagne of andere toeters en bellen. Je kijkt naar je markt, brengt hindernissen in beeld en stelt vast welke middelen je tot je beschikking hebt. Hoe groot de uitdaging ook lijkt, de oplossing is simpel en binnen handbereik als je maar flexibel van gedachten bent.

Wij hebben internet
Dat is Corned Beef Marketing. Een situatiegerichte marketing die vandaag de dag uitstekend bruikbaar is. Blik is wat de Brits Argentijnse veeboeren toen macht gaf en wij hebben internet. En wat mooi om te zien hoe marketeers, vooral van kleine bedrijven internet op allerlei creatieve manieren inzetten. Ze surfen het web af naar social media, platforms, apps, blogs of bedenken nog liever zelf hun eigen ding. Internet past bij hun flexibele, creatieve, onorthodoxe, moedige blik op marketing. Zij voelen zich daar thuis en surfen naar hartenlust op dezelfde golven als de consumenten die zij naar zich toe willen trekken.

Als sneeuw voor de zon
En hoe hard overheden en andere keurslijvigen ook proberen internet te beperken – zoals de Duitse overheid laatst met – het Corned Beef Marketing tij is niet te keren. Steeds meer aanbieders zetten internet slim, goedkoop, effectief en naar eigen inzicht in. Langzaam ziet de gevestigde orde – politiek, captains of industry, financiële maffia, oubollige reclamebureaus en andere conventionelen – hun macht smelten als sneeuw voor de zon. In hun plaats komen de surfers, van zowel de aanbiedende als de vragende partijen. Zo zie je maar, Corned Beef Marketing geeft macht aan de surfer.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie