Dutch PR Awards: ‘Wij zijn overdonderd door het grote aantal inschrijvingen’

Met bijna veertig inzendingen verdeeld over vier categorieën zijn de inschrijvingen voor de Dutch PR Awards een groot succes.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De prijzen worden voor de derde maal uitgereikt aan de deelnemende bureaus met pr-campagnes in de categorieën corporate, marketing, non-profit en beste pr-stunt. Op 14 april worden de genomineerden bekendgemaakt. Op 15 mei vindt tijdens een feestelijke bijeenkomst de uiteindelijke verkiezing plaats.

39 inzendingen

De inschrijving voor de jaarlijkse PR Awards is inmiddels gesloten. Tot eind maart konden zowel VPRA-leden als niet-leden van de VPRA zich inschrijven om de prestigieuze Public Relations-trofee in handen te krijgen. Er zijn 39 inzendingen binnengekomen. De inzendingen zijn goed verdeeld onder de verschillende categorieën.

Laten zien waar we voor staan

David Gribnau, voorzitter van de VPRA: ‘Wij zijn werkelijk overdonderd door het grote aantal inschrijvingen. De Dutch PR Awards voorzien blijkbaar sterk in een behoefte. De sector wil duidelijk laten zien waar we voor staan. En is het niet een bureau dat zich heeft opgegeven voor de prijs, dan is het de opdrachtgever die behoefte heeft aan erkenning en kennisdeling.’

Crisiscommunicatie

Opvallend is dat er geen case is ingestuurd voor de rubriek crisiscommunicatie. Gribnau: ‘Dat verrast me echt. Kennelijk ligt dat gevoelig en moet er meer tijd overheen gaan alvorens bureau en opdrachtgever hier openlijk mee naar buiten treden.’

Kennisdeling

De Dutch PR Award heeft meerdere doelen: kennisdeling onder leden, het pr-vak verder professionaliseren en meer bekendheid geven aan het vak public relations. De winnaar ontvangt een zilveren pauw, vervaardigd door kartonkunstenaar Couzijn van Leeuwen en mag gedurende twee jaar het Dutch PR Award logo in al zijn communicatie-uitingen gebruiken.

Vakjury

Voor deze awards is een professionele vakjury samengesteld die bestaat uit Andre Manning (Philips), Jan Christiaan Hellendoorn (o.a. Albert Heijn), Klaske de Jonge (Vodafone), Marjolijn Meynen (Rijksmuseum) en Noelle Aarts (Universiteit van Amsterdam), en de organisatoren David Gribnau (voorzitter VPRA) en Rocco Mooij (hoofdredacteur Communicatie).

De Dutch PR Awards worden mede mogelijk gemaakt door ANP Pers Support, BuzzTalk, De Perslijst, Dokter Klik, GraphFruits, Howards Home, Media Info Groep, PersPagina en Smart.pr.

De is de brancheorganisatie voor Public Relations en Communicatieadviesbureaus.

Categorie: Corporate (7 inzendingen)

- Edelman iov Nederlandse brouwers: Stop bierbelasting!

- IvRM/De Legitimiteitsgroep iov NMT: Versterking positie beroepsgroep Tandartsen

- Kumpany iov NS Stations: Duurzaamheid bij Lost & Found

- Marcommit iov ROVC: Tekort Technici te Lijf

- MSL Group iov Slibverwerking Noord-Brabant: Fosforrecycling

- Pride PR iov Intermax: Effecten van internet op de samenleving

- Stampa iov Wolters Kluwer: Transitie naar aanbieder van digitale informatie

Categorie: Marketing/Product (9 inzendingen)

- Etcetera/Red Urban iov Ditzo: Kijk kanker de wereld uit
- TincPR iov PPHE Hotel Group: Opening Art’otel Amsterdam
- Intervolvement/Fonts+Files: Dagbladen HDC Media op tabloidformaat
- RVG Communicatie/Maz Vormgevers iov Jee-O: Van sanitair naar lifestyle merk
- Coopr iov MTV: EMA blogger reach out
- The Gardeners iov Marktplaats: Pop-up veilinghuis babyartikelen
- Winkelman Van Hessen iov Unilever/Dove: Creëer je eigen douchecrème
- 2Inbeweging/Gideon van Rietschoten iov Woningcorp. Dudok wonen: Verliefd op een Dudok woning
- Progress Communications/Sjansen Design: Introductie Windows 8.1

Categorie: Non-profit (12 inzendingen)

- MSL Group iov Min. EZ: Natuurtop 2013
- Lindblom/We-Film iov Digibewust: Hackerstutorial (Cybercrime)
- Grayling iov The You Are Good Company: You Are Good (anti-pesten)
- Wisse Kommunikatie/JWT Amsterdam iov SIRE: Hulplijn voor mensen zónder psychische ziekte
- The Gardeners iov St. Het vergeten kind: De vrolijkste handtekeningenactie van Nederland
- Schuttelaar & Partners iov Veldwerk Nederland: ModderDag
- Porter Novelli/FHV\BBDO iov De Nederlandsche Bank: Over op IBAN
- L&DJ PR iov Plastic Soup Foundation: Beat the Microbead
- Miss Publicity iov Deelgemeente Rotterdam centrum: Witte de Withstraat
- Bijl PR/Triple Double iov KNGU: Het Grote Gymfeest 2014
- Issuemakers/FreshBridge iov College vd rechten vd mens: 65 jaar mensenrechten
- Issuemakers/Ver. v. Openbare Bibliotheken iov Stichting Lezen: PABO voorleeswedstrijd

Categorie: PR Stunt (11 inzendingen)

- Debo Productions/Anomaly iov FOX : the Walking dead
- TBWA\neboko iov Delta Lloyd: Budget Bejaardenhuis
- TBWA/Winkelman Van Hessen iov Unilever: UNOX Koek en Zopie
- Being There/ExPRTease/Shivers iov Eneco: NK Tegenwind Fietsen
- Being There/ExPRTease iov Cloetta Nederland: KingSize Uitdeelrol
- Kumpany iov BEN: BEN even uit
- PR Stunt iov Pitercil Barends: Cardini’s Original Caesar Salad Dressing
- Coopr iov MTV: EMA Fanaudities
- The Gardeners iov Entertainment One Benelux: Now you see me
- Weber Shandwick/Veldmark iov Zanussi: Zanussi Pop-Up Keuken
- We-PR iov Harlequin: Real life cover voor Bouquetreeks

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie