Google meest waardevolle merk ter wereld

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

maakte vorige week wederom de van de wereld bekend. Google is gekroond tot het meest waardevolle merk wereldwijd. Shell is Nederlands meest waardevolle merk.

Google, IBM & Vodafone
Met een waarde van ruim 44 miljard is Google het meest waardevolle merk ter wereld volgens Brand Finance. De waarde van het merk Google steeg afgelopen jaar met 22,39%. Microsoft en Walmart staan op plek 2 en 3. De top-5 wordt gecomplementeerd door IBM en Vodafone. De volledige top tien is hieronder weergegeven.

Belangrijkste dalers binnen de top-50
Coca-Cola is voor het eerst niet meer in de top tien te vinden. De waarde van Coca-Cola is in 2011 slechts goed voor een notering op de 16de plaats. Ook Toyota en HSBC zijn dit jaar niet meer in de top-10 te vinden. Tenslotte zijn Disney en AXA ook twee merken die zijn gedaald in de ranglijst, respectievelijk van 19e naar 47e plek en van 30e naar 49e plek.

Belangrijkste stijgers binnen de top-50
Binnen de top-50 hebben ook diverse merken een forse stijging gemaakt. Apple (8), Mercedes-Benz (20), Chase (26), Nestlé (33), Barclays (34), ICBC (35), China Construction Bank (37), Itaú (41), Chevron (44), Deutsche Bank (48) en Tata (50) stegen allemaal meer dan 10 plaatsen.

Shell Nederlands meest waardevolle merk
Brand Finance publiceerde dit jaar tevens een . Shell voert deze lijst aan met een waarde van 18.605 miljard. Heineken, Philips, ING en Rabobank zijn de nummers 2 tot en met 5. De waarde van Randstad (6) steeg het meest tussen 2010 en 2011, met ruim 72%.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie