I like/tweet/retweet/share you!

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Nu we beland zijn in de laatste paar dagen van de 'buzz ronde', ben ik steeds meer benieuwd hoeveel stemmen ik heb vergaard voor mijn nominatie van . De bedoeling in deze ronde was om zoveel mogelijk stemmen te krijgen door middel van een facebook-like, een tweet this van mijn eigen pagina, of als iemand mijn persoonlijke hashtag gebruikt op andere websites. Maandagavond 4 juli, 12u ’s avonds, gaat de stemronde dicht en gaan de drie personen die bovenaan staan door. Ik moet dus in die top drie blijven om kans te maken op die titel.

Afgelopen maandag werd de tussenstand bekend gemaakt op . Het bleek dat de vier die bovenaan de lijst staan helemaal niet zoveel stemmen van elkaar verschilden. Dit verklaarde ook de steeds wisselende top 3. Afgelopen week ben ik druk bezig geweest om nog meer stemmen te vergaren om maar in die top drie te blijven. De ene dag lukte dat, de andere dag niet. Sinds gisteren, na het uitspelen van mijn troef, sta ik weer in de top drie! Nu, een paar dagen voor het einde, ben ik erg benieuwd hoe de stemmen geteld worden, want ieder Facebook/Twitter account kan maar 1x stemmen, 100 retweets van dezelfde persoon tellen dus niet. Er zijn diverse tools te vinden op internet, maar geen van alle geeft één score aan. Ik zet ze op 'n rijtje om inzicht te kijgen en om mijn kansen in te schatten.

Als je de opent in Internet Explorer geeft 'ie het aantal keer door dat iemand op de 'like' knop heeft gedrukt. In mijn geval 312 personen (op 1 juli, om 09:05 uur), ten opzichte van mijn 'concurrenten' sta ik bovenaan. Op kun je zien hoeveel bezoekers jouw facebook fanpagina heeft. Helaas heb ik dit niet, dus kan ik hier niets mee. De zoekfunctie geeft een mega lange lijst van alle keren dat de hashtag is gebruikt. Helaas kan ik hier niet de unieke tweets uithalen. geeft de laatste tweets aan (net als Twitter). maakt een grafiek, maar helaas niet voor . Wel voor . Bizar? geeft aan ongeveer 1.230 resultaten. =psy&hl=nl&source=hp&q=%22mtoty_arlette%22&aq=f&aqi=&aql=&oq=&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&fp=5cb12d105048a399&biw=1440&bih=676" title="=psy&hl=nl&source=hp&q=%22mtoty_arlette%22&aq=f&aqi=&aql=&oq=&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&fp=5cb12d105048a399&biw=1440&bih=676">Google zelf geeft aan ongeveer 1.250 resultaten. - geeft aan dat 72 keer mijn hashtag is gebruikt. Wetende dat niet zo populair meer is blijkt ook wel uit de score. Hier is de hashtag maar 7 keer gebruikt. Mijn op Molblog.nl is 26.732 keer (!) bekeken, 22 keer geTweet en 7 keer geShared. Mijn meest populaire op is totaal 63 keer bezocht.

Ik kan geen andere platformen bedenken die de organisatie zou kunnen controleren en weet dat ze ook op originaliteit gaan beoordelen. Dus hoe je de stemmen hebt gekregen. Dus ga ik op zoek naar een tool die mij kan helpen om beter inzicht te krijgen in de kwalitatieve data. Don't we all want that?
presenteerde in maart op het Personal Branding event wat mijn had georganiseerd. Zij helpt me met haar website -318" title="-318">Wat vind ik van jou? door de verschillende tools. Eén valt me op. blijkt een website die kijkt hoeveel invloed je hebt op andere social media gebruikers. Dit komt het dichtsbij mij onderzoeksvraag. Als ik al mijn social media accounts heb gekoppeld aan dit platform zegt de website opgewekt = is a Networker - You know how to connect to the right people and share what's important to your audience. You generously share your network to help your followers. You have a high level of engagement and an influential audience. Klinkt goed! Het platform geeft zelfs scores aan.

Score - 43
True Reach - 70
Amplification - 22
Network - 51

Maar wat het allemaal betekent...?

Deze tool helpt me dus ook niet echt. Ik maak daarom maar een overzicht van alle activiteiten die ik tot nu toe heb gedaan om stemmen te vergaren.

- Blogs op
- Blog op
- Twitter berichten
- Facebook berichten
- E-mails
- LinkedIn
- ...
- ...

De rest publiceer ik pas na maandagnacht 12 uur... ;) Je weet nooit welke tool achter mijn promotiestrategie komt!

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie