Im-pact sessie: breek uit de routine!

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Gisteren naar een (letterlijk en figuurlijk) stormachtige sessie geweest van , genaamd Im-pact. In de bossen van Naarden was een circus neergezet. Rode lijn in alle presentaties was hoe je als merk door de vaste patronen heen moet breken.

Niet de minste sprekers lieten hier hun licht over schijnen Kjell Nordstrom (co-schrijver van ), Martin Cedergren (Creative Director ) en Jacqueline Smit (Microsoft). Spreekstalmeester was Igor Beuker ().

Wat was het gedeelde beeld bij al deze sprekers? Allen gaven bewijs van het feit dat meeste merken vast zitten in hun routine. Hun marketing (communicatie) maakt zichtbaar dat teveel merken 'stuck-in-the-middle' zijn. Herhalen wat de concurrenten ook doen en met name te weinig bezig zijn om in 'the personal circle' van de consument te komen.

Een paar mooie observaties:
- Cedergren: First there was monologue, then came dialogue, now it's far more dynamic and we are in the era of multilogue. Everything talking, interacting and communicating with everything.
- Cedergren: Online successfull campagnes offer the consumer really good tools. With these tools your brand becomes relevant for your visitor.
- Cedergren: look at travelsites. Almost all have exactly the same interface. Which is really consumer unfriendly.
- Nordstrom: research shows 44% of most succesfull people are dyslectic.
- Nordstrom: To become successfull as a brand you have to be or Sexy (BMW, IPod, etc.) or Fit (RyanAir, Dell, etc.)
- Nordstrom: if your product is Female, Personal, Simple and Emotional it will always be a success.
- Nordstrom: We live in an age of freedom. To go, to do, to be what we want. This freedom leads to self selection.
- Nordstrom: create a handicap to be succesfull. Biology proves, if you can survice with a handicap you must be strong.
- Smit: meeste adverteerders werken in web -3.0 terwijl consumenten al lang actief zijn in web 3.0
- Smit: marketing communicatie moet je merk in de 'personal circle' van de consument krijgen

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie